Aktualności
03.09.2013

Bentley Continental GT V8 S Więcej wszystkiego

Bentley uznał, że jego klientom, poszukującym Continentali GT z widlastą ósemką pod maską, przyda się większa zachęta. Dla tych, których nie przekonują do końca wersje bazowe przygotowano coupe i kabriolet oznaczone literą S. Niektórzy twierdzą, że już na sam ich widok portfele same się otwierają.

Opracowanie Continentala GT V8 S miało na celu stworzenie auta o bardziej sportowym zacięciu. W związku z tym obniżono o 10 milimetrów i utwardzono zawieszenie, przestrojono układ kierowniczy, przeprogramowano systemy ESC i CDC (Continuous Damping Control), wyregulowano dźwięki wydobywające się wydechu, a także poprawiono parametry silnika.

Bentley Continental GT V8 S

Podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności czterech litrów generuje teraz 528 koni mechanicznych i 680 niutonometrów. Z silnikiem połączony jest 8-stopniowy automat ZF, który poprzez mechanizm różnicowy Torsena rozdziela moc na obie osie w stosunku 40:60 z wskazaniem na tył. W trybie jazdy "S" możemy liczyć na żywszą reakcję na naciśnięcie pedału gazu, szybsze zmiany biegów oraz trzymanie wyższych obrotów.

Bentley Continental GT V8 S

GT V8 S w zamkniętym nadwoziu, ważący prawie 2,3 tony, rozwija prędkość 100 km/h w czasie 4,5 sekund i rozpędza się maksymalnie do 309 km/h. Kabriolet jest o 0,2 sekundy i 1 km/h wolniejszy, ale także o 175 kilogramów cięższy. Między innymi dzięki systemowi odłączania połowy cylindrów pod najmniejszym obciążeniem średnie spalanie w obu przypadkach nie przekracza 11 litrów na 100 kilometrów, a zasięg na jednym zbiorniku paliwa może przekroczyć 800 kilometrów.

Bentley Continental GT V8 S

Na zewnątrz Continental GT V8 S będzie do rozpoznania po nowych felgach, progach, splitterze z przodu i dyfuzorze z tyłu, które znalazły się tu z myślą o zmniejszeniu sił unoszących przednią oś. Za dodatkową opłatą rzemieślnicy z Crewe wykończą wnętrze auta według naszych indywidualnych upodobań, a jeśli nie mamy na siebie pomysłu będziemy mogli zdecydować się na wykończenie Mulliner Driving Specification.

Skomentuj na forumUdostępnij