Aktualności
03.09.2013

Porsche Panamera Diesel Sprawy sercowe

Jeszcze kilka lat temu jedynym Porsche z silnikiem wysokoprężnym był rolniczy ciągnik z lat pięćdziesiątych. Dziś diesle w samochodach niemieckiej marki nie są niczym niezwykłym i z roku na rok robią dla siebie coraz więcej miejsca. Tej jesieni swojego będzie najbardziej domagać się wzmocniona Panamera.

Dotychczasową Panamerę Diesel ciągnęło 250 koni mechanicznych, których wymianę Porsche zapowiadało wiosną tego roku. W tym celu koncern przygotował zupełnie nowy silnik, zachowujący układ poprzednika: sześć cylindrów w formacji V o łącznej pojemności trzech litrów. Motor po raz pierwszy połączono z turbosprężarką chłodzoną wodą, która zapewnia doładowanie rzędu 3 barów.

Porsche Panamera Diesel

Nowa jednostka napędzona przy 4000 obrotów na minutę produkuje 300 KM mocy, a w zakresie od 1750 do 2500 obrotów generuje 650 Nm momentu obrotowego. To o 50 KM i 100 Nm więcej, niż poprzednio. Silnik współpracuje z 8-stopniową, wzmocnioną skrzynią biegów Tiptronic S oraz mechanizmem różnicowym na tylnej osi z blokadą kontrolowaną przez system Porsche Torque Vectoring Plus, który wcześniej dostępny był tylko w benzynowych Panamerach.

Porsche Panamera Diesel

Panamera Diesel, która wejdzie do salonów sprzedaży w przyszłym roku, na rozpędzenie się do 100 km/h będzie potrzebowała tylko 6 sekund, a jej prędkość maksymalna sięgnie 259 km/h (poprzednio 6,8 sekund i 244 km/h). Średni apetyt na paliwo: 6,4 litry na 100 km/h (wzrost o 0,1 litra). Na terenie Niemiec auto będzie kosztowało 85,3 tysiące euro, wliczając podatek VAT (obecnie to około 365 tysięcy złotych). Do dzisiaj sprzedano ponad 8,5 tysięcy wysokoprężnych Panamer, co stanowi 15% udziału w sprzedaży modelu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje