Aktualności
06.09.2008

Lamborghini Miura Roadster Ponowne narodziny

W drugiej połowie lat '60 ubiegłego stulecia Lamborghini sprezentowało światu spektakularne coupe Miura, które dało początek nowej klasie aut określanych dziś mianem supersamochodów. Po kilku latach produkcji Włosi stworzyli również otwartą wersję, która powstała tylko w jednym egzemplarzu. Właśnie teraz po 40 latach roadster ten powraca do pierwotnego stanu.

Auto pokazano po raz pierwszy w 1968 roku na salonie samochodowym w Brukseli. Samochód zaprojektowany przez legendarnego Marcello Gandini'ego odznaczał się całkowicie nowym tyłem z odłoniętym silnikiem - całość nie powstała przez zwykłe odcięcie dachu, ale została opracowana od podstaw. Napędzająca je widlasta "dwunastka" o mocy około 350 KM miała pozwalać na rozpędzenie się do nawet 280 km/h. Mimo dużego zainteresowania pojazd nie wszedł do produkcji ze względu na problemy z zapewnieniem odpowiedniej sztywności nadwozia.

Lamborghini Miura Roadster

Niedługo po pierwszej prezentacji auto przekazano koncernowi International Lead and Zinc Research Organisation (produkcja stopów stali lekkich), który wykorzystał je do celów promocyjnych. Przemalowana na zielono Miura Roadster ze zmodyfikowanym wnętrzem przez dekadę wędrowała po wystawach całej kuli ziemskiej kończąc w 1978 roku na Detroit. W roku 1981 auto sprzedano Bostońskiemu Muzeum Transportu, po opuszczeniu krótego wędrowało z rąk do rąk.

Lamborghini Miura Roadster

Milenijny przełom show car spędził w Japonii, potem na krótko wrócił do USA po czym wylądował we Francji. W roku 2006 zakupło go nowojorskie Bobileff Motorcar Company, które w minionym miesiącu zakończyło konwersję pojazdu do stanu oryginalnego z 1968 roku. Mimo upływu czasu roadster niezmiennie zapiera dech w piersiach a trzymanie go w ukryciu byłoby ciężkim grzechem. Organizatorzy konkursów elegacji zapewne już ostrzą zęby. Oby nie na darmo!

Skomentuj na forumUdostępnij