Aktualności
20.08.2013

Ferrari 458 Speciale Specjalne względy

Spodziewano się Monte Carlo, Scuderii albo Challenge Stradale, ale Ferrari dla wyżyłowanego, drogowego wariantu 458 wybrało jeszcze inną nazwę: Speciale. Coupe wymykające się standardom i przełamujące kolejne bariery technologiczne zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na wystawie we Frankfurcie.

Nagradzane od kilku lat V8 o pojemności 4,5 litra w przypadku Speciale podciągnięto pod 605 KM, czyli o 35 KM więcej, niż w zwykłym 458 Italia. To najmocniejszy, seryjnie produkowany silnik atmosferyczny na świecie pod względem produkcji mocy z jednego litra, stosowany w aucie drogowym - aż 135 KM z litra. Moment obrotowy pozostał na swoim miejscu, czyli na pułapie 540 Nm.

Ferrari 458 Speciale

Nad karoserią auta pracowali styliścy Ferrari Styling Centre i Pininfariny, co zaowocowało między innymi przeprojektowanym przodem z ruchomymi elementami, wpływającymi na aerodynamikę auta. Ferrari chwali się, że pod względem opływu powietrza 458 Speciale jest najwydajniejszym samochodem w historii marki, choć nie podaje co to dokładnie oznacza... poza tajemniczym współczynnikiem E o wartości 1,5, o którym przy okazji wcześniejszych modeli niestety nie wspominało.

Ferrari 458 Speciale

458 Speciale schudło do 1290 kilogramów na sucho, co oznacza, że waży co najmniej o 90 kilogramów mniej, niż 458 Italia (w zależności od konfiguracji nawet więcej). Na jeden KM przypada tym samym tylko 2,13 kilogramów. Samochód uzbrojono między innymi w nowe ogumienie Michelin Pilot Sport Cup2 i innowacyjny system SSC (Side Slip angle Control), zintegrowany z kontrolą trakcji F1-Trac i elektronicznym dyferencjałem E-Diff, pozwalający na kontrolowanie poślizgów na granicy przyczepności.

Ferrari 458 Speciale

Jak to będzie jeździć? Ogniste Ferrari potrzebuje zaledwie 3 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h i 9,1 sekund na przekroczenie 200 km/h. Na torze Fiorano auto uzyskuje czas 1 minuty i 23,5 sekund - o 1,5 sekundy lepszy, niż 458 Italia i tylko o pół sekundy gorszy od 730-konnej F12berlinetty. Przyspieszenie poprzeczne: do 1,33 G, rekord wśród seryjnie produkowanych samochodów Ferrari.

Skomentuj na forumUdostępnij