Aktualności
02.08.2013

Aeromaster LMP Prawie jak Bentley

Ile osób chciałoby posiadać wyścigowy prototyp historycznej grupy C, albo coś z repertuaru obecnego LMP? Ile chciałoby taki samochód przystosować do zwykłego ruchu drogowego? Do odważnych świat należy i takich osób nie brakuje, ale tylko nielicznych na to stać. A może tak kupić coś mniej kosztownego?

Z pomocą w takim przypadku przychodzi bułgarskie Aeromaster Sports Cars z Sofii, które wymyśla sobie sportowe prototypy i kit cary do samodzielnego składania. Jednym z nich jest supercoupe o wymownym oznaczeniu LMP, oparte na rurowej ramie z karoserią inspirowaną Bentley'em Speed 8, który wygrał w 2003 roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Aeromaster LMP

Firma dostarcza na początek podwozie z niekompletnym zawieszeniem, karoserię z włókien szklanych z szybami, a my będziemy musieli martwić się o układ napędowy, niektóre elementy zawieszenia, koła, układ kierowniczy i inne elementy, na które dostawców nie brakuje. Pierwsza, demonstracyjna sztuka LMP korzysta z 2,8-litrowego silnika V6 od Renaulta, ale firma już teraz pracuje nad samochodem z jednostką V8 o pojemności 4,2 litrów produkcji Audi.

Aeromaster LMP

Gotowe auto w przypadku francuskiej, umieszczonej centralnie jednostki napędowej mierzy 464 centymetry długości i waży zaledwie 780 kilogramów. Zakup zestawu Aeromaster LMP, pozwalającego na zbudowanie jednoosobowego, drogowego auta to wydatek 7,6 tysięcy euro za karoserię, 4,6 tysiące euro za podwozie oraz 1,5 tysiąca euro za dodatki, jak spoiler, światła czy dodatkowe nacięcia podłogi - razem niecałe 13,8 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij