Aktualności
15.07.2013

Bentley Continental GT3 Pełen angaż

Dziesięć miesięcy temu był jedynie konceptem, który mógł co najwyżej groźnie wyglądać. Dziś może śmiało wjeżdżać na tor i ostrzyć zęby do podgryzania maszyn konkurencji. Oto wyścigowy Bentley Continental GT3 w specyfikacji prawie końcowej, która czeka już tylko na ostatnie szlify i homologację.

Intensywna praca Anglików, których ostatnim, wielkim sukcesem na torze była wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2003 roku, zaowocowała ścigaczem wykorzystującym cały potencjał pochodzący z drogowego Continentala GT. W porównaniu do modelu cywilnego samochód schudł o ponad tysiąc kilogramów, otrzymał modyfikowaną jednostkę V8 i nadwozie.

Bentley Continental GT3

Koncepcja aerodynamiczna auta w odniesieniu do zeszłorocznego konceptu nie uległa drastycznym zmianom, ale zmieniły się wszystkie detale. Auto ma na nowo zaprojektowane elementy kierujące przepływem powietrza, maskę silnika, zderzaki, błotniki i przemieszczone końcówki układu wydechowego. Seryjne zawieszenie pneumatyczne zastąpiono układem z podwójnymi wahaczami i regulowanymi amortyzatorami przy każdym z kół.

Bentley Continental GT3

Z przodu GT3 pracuje 4-litrowa, podwójnie doładowana jednostka z suchą miską olejową, która w nieskrępowanej formie produkuje około 600 KM. Moc przekazywana jest na tylne koła poprzez wał napędowy z włókien węglowych, 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów XTrac oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Mierzący 4,95 metrów długości pojazd waży niecałe 1300 kilogramów.

Bentley Continental GT3

Continental GT3 został zbudowany ręcznie w siedzibie marki w Crewe przy współpracy z firmą M-Sport. W ruchu auto zadebiutowało w miniony weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Teraz na Bentley'a czekają tygodnie testów i ostatecznego strojenia oraz uzyskanie zgody FIA na starty. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem model pojawi się w przyszłym roku w pucharze Blancpain Series.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje