Aktualności
12.07.2013

McLaren MP4-12C GT Sprint Kręta droga

Co łączy drogowego MP4-12C z wyścigowym MP4-12C GT3 i Can-Am? Bardzo wiele, ale według McLarena dzieli jeszcze więcej. Dlatego też w oddziale McLaren GT przygotowano kolejną ewolucję 12C, przeznaczoną tylko i wyłącznie do poruszania się na torze, która wypełniłaby zauważoną lukę. Nazwano ją GT Sprint.

Samochód napędzany jest 3,8-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8, który produkuje 625 koni mechanicznych, czyli tyle samo, co drogowy MP4-12C. Z cywilnego auta przeniesiono również 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Z wyścigowego 12C GT3 zaadoptowano z kolei między innymi unikalny system rozprowadzania oleju oraz układ chłodzenia.

McLaren MP4-12C GT Sprint

Na potrzeby GT Sprint przygotowano specjalnie skalibrowane systemy ProActive Chassis Control, Brake Stee,r McLaren Airbrake oraz ESP. Na zewnątrz znajdziemy nowy, przedni zderzak i maskę, a także tylny spoiler. Zawieszenie auta obniżono o 40 milimetrów i posadzono je na lekkich, 19-calowych, mocowanych centralnie felgach OZ ze slickami Pirelli.

McLaren MP4-12C GT Sprint

W środku: klatka bezpieczeństwa zgodna z normami FIA, kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa zgodne z normami HANS (Head and Neck Support), system gaśniczy, klimatyzacja, nowy, cyfrowy wyświetlacz i nowa kierownica. Za dodatkową opłatą zamówić będzie można przedni splitter, tylne skrzydło z włókien węglowych oraz przednią szybę z poliwęglanów.

McLaren MP4-12C GT Sprint

McLaren MP4-12C GT Sprint dostępny będzie standardowo w pomarańczowym lakierze McLaren Orange w cenie nie przekraczającej 200 tysięcy funtów plus podatki (obecnie to nieco ponad milion złotych). W tym roku powstać ma tylko 20 egzemplarzy. Pierwszy z nich będzie można zobaczyć w akcji już w ten weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje