Aktualności
29.06.2013

Drayson B12 69/EV Robi swoje

Lord Drayson, który po zakończeniu kariery politycznej, prawie całkowicie poświęcił się sportom samochodowym, po raz kolejny dopiął swego. Anglik ma już na koncie udane starty w brytyjskim GT, serii ALMS oraz 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Teraz może do nich dodać rekord prędkości w aucie elektrycznym.

Celem Drayson Racing Technologies, które od 2007 roku utrzymuje się na pozycji jednego z liderów elektrycznego, ścigania było przekroczenie 282 km/h. Do okolic takiej właśnie prędkości na dystansie jednego kilometra i jednej mili w klasie od 500 do 1000 kilogramów w roku 1974 na Bonneville Salt Flats rozpędził się pojazd Battery Box General Electric.

Drayson B12 69/EV

Narzędziem Draysona był prototyp na podwoziu marki Lola klasy LMP1 - obie firmy połączyły siły w 2009 roku, a niedługo później dołączył do nich Cosworth. Model B12 69/EV napędzany jest w standardzie poprzez cztery silniki elektryczne (po dwa na każde tylne koło), które czerpią energię z nowej generacji baterii litowo-nanofosforanowych o pojemności 30 kWh. Układ napędowy generuje około 860 KM. Bez kierowcy pojazd waży 1095 kilogramów.

Drayson B12 69/EV

Z myślą o biciu rekordu dla B12 69/EV przygotowano nowe, opływowe nadwozie, zmniejszono wysilenie układu napędowego do granic 610 KM, zainstalowano mniejszą paczkę baterii o pojemności 20 kWh, założono specjalne ogumienie Michelin i zmniejszono masę własną do niecałego tysiąca kilogramów. Próbę bicia rekordu podjęto 26 czerwca na lotnisku Elvington w Wielkiej Brytanii. Próbę zakończoną sukcesem!

Drayson B12 69/EV

Lord Drayson zgodnie z wytycznymi FIA wykonał dwa przejazdy w ciągu godziny - do rekordu liczy się jego powtarzalność, a sam rekord do średnia z dwóch przejazdów. Wynik: 204,185 mil na godzinę, czyli dokładnie 328,604 kilometrów na godzinę! Zespół Drayson Racing Technologies czeka jeszcze tylko na oficjalne potwierdzenie i uznanie rekordu przez FIA.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje