Aktualności
01.06.2013

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione W czepku urodzona

Już w połowie sierpnia na jednej z aukcji w Pebble Beach znajdzie się bardzo wyjątkowa Alfa Romeo. Mowa o modelu Romeo 6C 2500 Competizione sprzed 65 lat z krótkiej serii zaledwie trzech egzemplarzy, które startowały w wyścigu Mille Miglia. Ten przeznaczony na sprzedaż jest najcenniejszym z nich.

Wyścigowe berlinetty zbudowano tuż po drugiej wojnie światowej w oddziale Alfy Romeo zajmującym się sportami samochodowymi (produkcję cywilnych 6C 2500 rozpoczęto w 1947 roku). Pierwsza sztuka została rozbita i została później odbudowana z nowym nadwoziem. Model numer trzy spotkał podobny los, ale auta nie udało się już uratować. 6C 2500 Competizione numer 920002 miała dużo więcej szczęścia i przetrwała do dziś w oryginalnym stanie.

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione

Niszczejący samochód odnaleziono w 1983 roku na przedmieściach Paryża i przywrócono do nowości w ciągu kolejnych dwóch lat. Auto jest niezwykle cenne nie tylko ze względu na swoją rzadkość, ale także historię startów. Pojazd ten cztery razy startował w Mille Miglia (3 miejsce w 1949 roku), trzy razy w Targa Florio (drugie miejsce w 1949 roku, trzecie w 1950 oraz piąte w 1951), a także wygrał siedem innych wyścigów niższego szczebla.

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione

Coupe napędzane jest rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,45 litrów, z którego w asyście trzech gaźników Webera wyciśnięto około 145 koni mechanicznych. Napęd na tylną oś przekazywała ręczna, 4-stopniowa skrzynia biegów, która przy masie własnej 850 kilogramów pozwalała na rozwinięcie prędkości maksymalnej przeszło 200 km/h. Samochód oparto na stalowej, podłużnej ramie z poprzeczkami, karoserię wykonano z aluminium.

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione

Wyjątkowa Alfa Romeo 6C 2500 Competizione trafi pod młotek w weekend 17/18 sierpnia w Pebble Beach w ramach licytacji prowadzonych przez dom aukcyjny Gooding & Company. O szacowanej wartości auta na razie nie mówi się publicznie. W tym samym miejscu nie zabraknie skarbów innych marek, jak na przykład Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider z 1972 roku z karoserią Michelotti'ego.

Skomentuj na forumUdostępnij