Aktualności
29.05.2013

Aston Martin V12 Vantage S Wewnętrzna przemiana

V12 Vantage zaczynał jako 600-konny koncept RS, który poznaliśmy prawie pięć i pół roku temu. Nieco ponad dwa lata później do produkcji wszedł model o mocy 517 KM, który ustępuje właśnie miejsca nowemu V12 Vantage S. To najmocniejszy i najszybszy pojazd w obecnej ofercie Aston Martina.

Największą nowością w V12 Vantage S jest silnik. To 5,9-litrowa jednostka serii AM28, którą znamy już z modelu Vanquish i która rozwija 573 KM oraz 620 Nm (66 KM i 50 Nm więcej, niż u poprzednika), przekazywane tylko na tylną oś. Nowość numer dwa to połączona z V12 ręczna, zautomatyzowana, 6-biegowa przekładnia Sportshift III, wywodzącą się z programu wyścigowego Vantage GT z 2-tarczowym sprzęgłem rodem z One-77. Zmiana przełożenia zajmuje jej niecałe 70 milisekund.

Aston Martin V12 Vantage S

Pod spodem znajdziemy m.in. zaprojektowany specjalnie dla V12VS aluminiowy kadłub w architekturze VH czwartej generacji, tarcze hamulcowe trzeciej generacji ze spieków węglowo-ceramicznych, nowy układ kierowniczy cze wspomaganiem ZF Servotronic, adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami pracy (normal, sport, track) oraz nowe felgi z ogumieniem Pirelli P Zero Corsa w standardzie.

Aston Martin V12 Vantage S

V12 Vantage S ma ważyć około 1665 kilogramów, co oznacza, że będzie lżejszy od poprzednika o około 15 kilogramów (finalnych danych technicznych Aston Martin jeszcze nie publikuje). Coupe będzie rozpędzało się do 330 kilometrów na godzinę, co oznacza, że będzie najszybszym modelem w aktualnej ofercie marki. O czasach przyspieszeń auta i jego cenie Brytyjczycy na razie nie wspominają.

Skomentuj na forumUdostępnij