Aktualności
25.05.2013

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Konkurs elegancji

BMW produkuje samochody pod własną marką od roku 1928, a włoskie studio nadwoziowe Battisty Pininfariny działa do roku 1930, ale w ciągu przeszło ośmiu dekad oba zakłady nie miały okazji do współpracy. Aż do teraz. Oto ich pierwsze, wspólne przedsięwzięcie - grand tourer o nazwie Gran Lusso Coupe.

Czyżby duch serii 8 miał powrócił? Nie do końca. BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe idzie we własnym kierunku i jest tylko jednorazową reinterpretacją wielkich coupe niemieckiej marki według włoskiego studia. Reinterpretacją, która okazuje się dość stonowaną i pełną cytatów obecnych w prawie każdym modelu BMW. Najbardziej zaskakuje tył z wąskim pasem świateł LED.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe

Czteroosobową kabinę auta zaczerpnięto z okrętów flagowych BMW, dodając od siebie nowe detale, fotele, luksusowe materiały i projektując nowe boczki drzwi. Na całej długości deski rozdzielczej i w innych miejscach znalazło się drewno z soplicy kauri, która przez 48 tysięcy lat leżała w bagnach Nowej Zelandii. Drewno przygotowane przez włoskie Riva 1920 wyróżnia się tym, że w zależności od padania promieni światła przyjmuje kolory od złotego, poprzez czerwony, po brązowy.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe

BMW i Pininfarina skupiają się na aspektach wizualnych projektu, unikając rozmów o warstwie technologicznej. Firmy zdradzają jedynie, że pod maską auta znajdziemy jednego z przedstawicieli wymierającego gatunku V12. Obecnie BMW oferuje taką jednostkę jedynie w limuzynach serii 760i i 760Li. Podwójnie doładowany silnik w takim wydaniu mierzy prawie 6 litrów pojemności i rozwija 544 konie mechaniczne oraz 750 niutonometrów. Gran Lusso Coupe będzie można zobaczyć na żywo już jutro podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

Skomentuj na forumUdostępnij