Aktualności
17.05.2013

Porsche 918 Spyder Seryjna specyfikacja

Już jesienią do licytacji o tytuł producenta najbardziej zaawansowanego technicznie hiper samochodu na świecie, o który boksują się od kilkunastu tygodni Ferrari i McLaren, dołączy Porsche z modelem 918 Spyder. Niemcy od początku przyjęli taktykę otwartych kart i nie mieli przez nami żadnych tajemnic.

Podejście to nie uległo zmianie: Porsche kilka dni temu pokazało zdjęcia przedprodukcyjnego egzemplarza oraz zdradziło specyfikację modelu seryjnego, który podkręca śrubę jeszcze bardziej, niż znane dotychczas egzemplarze rozwojowe. Prototyp, którym Porsche chwaliło się rok temu, napędzany był silnikiem benzynowym o mocy co najmniej 570 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi: 109-konnym z przodu i 122-konnym z tyłu.

Porsche 918 Spyder

Seryjny 918 Spyder zasilany będzie w pierwszej kolejności spalinowym, wolnossącym V8 o pojemności 4,6 litrów, wywodzącym się w linii prostej z wyścigowego modelu RS Spyder klasy LMP2. Jednostka rozkręcająca się aż do 9150 obrotów na minutę produkować będzie 608 koni mechanicznych i 530 niutonometrów, które przenoszone będą na tylną oś poprzez 7-stopniową przekładnię Porsche Doppelkupplungsgetriebe. Moc z jednego litra: rekordowe u Porsche 132 KM (Carrera GT legitymowała się skromnymi 106 KM/l).

Porsche RS Spyder

Bezpośrednio z silnikiem benzynowym współpracować będzie silnik elektryczny o mocy 156 KM, w trybie zerowej emisji spalin odłączany od V8 i pracujący samodzielnie. Na przedniej osi z dodatkową przekładnią współpracować będzie drugi, napędzający ją motor elektryczny, o mocy 129 KM, odłączany po przekroczeniu prędkości 235 km/h. Samochód wyposażony zostanie m.in. w automatyczną funkcję start/stop oraz system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.

Porsche 918 Spyder

Cały układ napędowy będzie generował maksymalnie 887 koni mechanicznych i 1275 niutonometrów (odpowiednik momentu obrotowego na wale, 7 bieg). Na trzecim biegu dostępne będzie aż 1086 Nm, a w zakresie od zaledwie 800 do 5000 obrotów na minutę co najmniej 800 Nm. Energia elektryczna czerpana będzie z paczki litowo-jonowych baterii o pojemności 6,8 kWh, których ładowanie ze zwykłego, 230-voltowego gniazdka ma trwać 4 godziny. Wśród opcji ładowania znajdzie się Porsche Speed Charging Station, zmniejszająca czas do 25 minut.

Porsche Carrera GT

Oparty wokół węglowego monocoque 918 Spyder z dachem typu Targa i rurami wydechowymi wycelowanymi w niebo będzie operował w pięciu trybach jazdy. W elektrycznym będzie w stanie pokonać do 30 kilometrów z prędkością do 150 km/h i przyspieszeniem do setki w czasie 7 sekund. Na torze sprawdzą się tryby Sport Hybrid i Race Hybrid. Ten drugi zostanie uzupełniony funkcją Hot Lap, która pozwoli na pokonanie kilku okrążeń przy maksymalnym wykorzystaniu silników elektrycznych i baterii.

Porsche 918 Spyder

Następca Carrey GT będzie ważył około 1640 kilogramów w odchudzonej o około 50 kilogramów wersji Weissach. Samochód będzie przekraczał 100 km/h już po 2,8 sekundach, 200 km/h po 7,9 sekundach i 300 km/h po 23 sekundach. Prędkość maksymalna przekroczy 340 km/h, a dzięki trybowi elektrycznemu w statystyki będzie można z czystym sumieniem wpisać średnie zużycie paliwa na poziomie około 3,3 litrów na 100 kilometrów. Czas na Nordschleife? Zeszłoroczne prototypy uzyskały 7 minut i 14 sekund. Model seryjny będzie z pewnością jeszcze szybszy.

Porsche 918 Spyder

Niemiecki wynalazek korzystać będzie między innymi z adaptacyjnego zawieszenia (Porsche Active Suspension Management), tylnych, indywidualnie skręcających kół oraz węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych o średnicy 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu. W zależności od trybu jazdy zmieniać będzie się także aerodynamika auta (Porsche Active Aerodynamic): ruchomy spoiler z tyłu, dwie klapki w podwoziu z przodu, regulowane wloty powietrza z przodu, otwierane dopiero po przekroczeniu 130 km/h lub wcześniej, gry zrobi się zbyt gorąco.

Porsche 918 Spyder

Gotowy do oddania w ręce klientów 918 Spyder zadebiutuje we wrześniu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Produkcja modelu będzie ograniczona do 918 egzemplarzy, czyli więcej, niż La Ferrari i McLaren P1 razem wzięte (odpowiednio 499 i 375 sztuk). Ceny auta zaczynają się od 645 tysięcy euro, nie wliczając podatków. Nieoficjalnie wiadomo, że jeszcze nie wszystkie egzemplarze zostały zamówione, ale Porsche nie ma najmniejszych wątpliwości co do znalezienia na nie zbytu (Carrera GT sprzedała się w 1275 sztukach).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje