Aktualności
10.05.2013

Rebellion R2k Gang Olssona

Za kilka dni rusza piętnasty Gumball 3000, który przetoczy się m.in. przez Polskę. W wielkim rajdzie celebrytów i egzotyków nie zabraknie aut, które znamy w większości jedynie ze zdjęć. Pojawią się również maszyny jedyne w swoim rodzaju, które na żywo widziało jeszcze mniej osób, a wśród nich Rebellion R2k.

Nazwa brzmi znajomo? Nie bez powodu - to kolejna ewolucja pojazdu Jona Olssona, który zaczynał jako standardowa Ultima GTR i niecałe dwa lata temu prezentowany był jako wyglądający zupełnie inaczej Rebellion R1k. W tym roku maszyna otrzymała zupełnie nową karoserię i wnętrze - wszystko zaprojektowane przez Olssona we współpracy z Leifem Tufvessonem ze studia Caresto (ex Volvo i Koenigsegg) i inspirowane najwyraźniej wyścigowymi prototypami klasy LMP1.

Rebellion R2k

Szczegóły techniczne? Twórcy auta niestety na razie milczą na ten temat. Oryginalna, bazowa Ultima dysponuje 6,3-litrowym V8 Chevroleta o mocy startującej z poziomu około 540 koni mechanicznych, którą producent może podnieść do okolic nawet 800 KM. Nieoficjalnie mówi się, że R2k może skrywać japońskie V8 z koncernu Toyoty o potencjale aż 1000 koni mechanicznych. Czy na dachu pojawi się box na narty? Olsson zaprzecza: choć bardzo by chciał na drodze stoi wlot powietrza na dachu i unoszone do góry drzwi.

Rebellion R2k

Piętnasty Gumball 3000 startuje już 18 maja w Kopenhadze. Rajd przez Europę będzie trwał 6 dni, w czasie których blisko 100 samochodów przemierzy około 5000 kilometrów przez 13 krajów. Główne przystanki imprezy zapoczątkowanej w 1999 roku przez Maximilliona Coopera to Kopenhaga, Sztokholm, Helsinki, Sankt Petersburg, Tallin, Ryga, Warszawa (według planu środa 22 maja), Wiedeń i finał w Monte Carlo w dniu 24 maja.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje