Aktualności
03.05.2013

Porsche 911 Turbo Prawie na szczycie

Prawie czterdzieści lat temu Porsche na wystawie we Frankfurcie pokazało prototyp pierwszego 911 Turbo. W formie seryjnej pojazd napędzany był 3-litrowym boxerem, który produkował 260 koni mechanicznych. W 911 Turbo najnowszej generacji litrów nie przybyło, ale mocy jest dokładnie dwa razy więcej.

911 Turbo serii 991, które zadebiutuje jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie, napędza jest tradycyjnie 6-cylindrowym boxerem, którego pojemność sięga dokładnie 3,8 litrów. W zakresie od 6 do 6,5 tysięcy obrotów na minutę podwójnie doładowany motor generuje 520 KM, a w przedziale 1,95-5 tysięcy obrotów 660 Nm. Funkcja Overboost w przedziale 2,1-4,25 obr/min wyzwala dodatkowe 50 Nm - w sumie aż 710 Nm.

Porsche 911 Turbo

Maszyna, którą od zwykłego 911 odróżnimy po wlotach powietrza za drzwiami, felgach, pasach zderzaków, ospoilerowaniu (z przodu po raz pierwszy aktywny spoiler) i czterech końcówkach wydechu, mierzy 4506 milimetrów długości i waży 1595 kilogramów (według norm DIN). Na każdy koń mechaniczny przypada 3,07 kilograma. Napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła skrętne, a silnik współpracuje z 7-stopniową przekładnią PDK, której początki sięgają lat osiemdziesiątych i wyścigowego modelu 962.

Porsche 911 Turbo

Najnowsze 911 Turbo rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,4 sekund, do 200 km/h w czasie 11,1 sekund i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h. Z pakietem Sport Plus czasy przyspieszeń w obu przedziałach spadają do 3,2 i 10,8 sekund. Średni apetyt na paliwo to tylko 9,7 litrów na 100 kilometrów. Cena auta w Niemczech to 162 tysiące euro, w tym podatki (obecnie to niecałe 675 tysięcy złotych). W sprzedaży model pojawi się pod koniec września. Obok Turbo zadebiutuje nowe Porsche 911 Turbo S.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje