Aktualności
30.04.2013

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen Zapisany w historii

Przygotowania do startu hybrydowego Aston Martina, napędzanego benzyną i wodorem, w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu osiągnęły punkt kulminacyjny. Model Rapide S Hybrid Hydrogen zapisał się na stałe w historii niemieckiego toru, pokonując na nim pierwsze okrążenia w warunkach współzawodnictwa.

Angielska maszyna w miniony weekend wzięła udział w sesjach treningowych, kwalifikacjach i w 4-godzinnym wyścigu serii VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring), pięćdziesiątym piątym ADAC ACAS H&R-Cup. Pierwsze okrążenie za kierownicą prototypu pokonał Ulrich Bez, szef Aston Martina. W wyścigu, w którym auto pojawiło się dla testów, a nie wyniku, przejechanie okrążenia o długości ponad 20 kilometrów na samym wodorze nie sprawiało najmniejszych problemów. Na 210 aut hybrydowy Aston Martin uplasował się 157.

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen

Hybrydowy Rapide S powstał we współpracy z firmą Alset Global. Jego widlasta, podwójnie doładowana "dwunastka" o pojemności prawie 6 litrów może spalać benzynę, wodór lub mieszankę obu. W trybie wodorowym wydech opuszcza praktycznie tylko para wodna. Wodór w ilości około 3,5 kilogramów przechowywany jest w czterech zbiornikach z włókien węglowych pod ciśnieniem 350 bar (dwa zbiorniki znajdują się obok kierowcy, dwa w bagażniku), które będą uzupełniane w trakcie wyścigu.

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen

24-godzinny wyścig na Nordschleife pod patronatem ADAC będzie miał miejsce już w weekend z 19 na 20 maja. Aston Martin, który świętuje w tym roku swoje setne urodziny ma pokazać przy jego okazji specjalny model CC100, inspirowany klasycznym DBR1, który przyniósł marce pierwszą i jak dotąd jedyną wygraną w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Rapide S Hybrid Hydrogen wystartuje w Niemczech w klasie E1-XP, obejmującej pojazdy eksperymentalne.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje