Aktualności
23.04.2013

Mazzanti Evantra Całym sercem

Po latach zapowiedzi na wystawie Top Margies Monaco zadebiutował pierwszy egzemplarz coupe Evantra od włoskiego Mazzanti Automobili. Firma narodziła się w 2010 roku po podziale Faralli & Mazzanti na oddane klasykom Faralli Restauri i dedykowany zupełnie nowym samochodom zakład pod wodzą Luci Mazzanti'ego.

Evantra pokazana w Monako to egzemplarz numer 00, któremu towarzyszy zestaw luksusowych akcesoriów przygotowany przez włoskie FB 1913. Karoserię auta zaprojektował Luca Mazzanti oraz Zsolt Tarnok. Do wyboru będą dwie opcje: nadwozie wykonane w całości z włókien węglowych lub ręcznie ukształtowane ze stopów aluminium. Pod spodem ukryje się stalowe podwozie z chromowo-molibdenową klatką bezpieczeństwa.

Mazzanti Evantra

Sercem auta będzie wolnossące V8 o pojemności siedmiu litrów, mocy 701 koni mechanicznych i momencie obrotowym 848 Nm. Motor będzie łączony z ręczną lub sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Spodziewane osiągi: przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 sekundy i prędkość maksymalna przeszło 350 kilometrów na godzinę.

Mazzanti Evantra

Dwuosobowa Evanta z węglową karoserią ma ważyć około 1300 kilogramów przy długości 4325 milimetrów, szerokości 1955 milimetrów i wysokości 1225 milimetrów. Rozstaw osi sięga 255 centymetrów. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. 20-calowe felgi OZ, hamulce Brembo (z możliwością zamówienia tarcz węglowo-ceramicznych), sprzęt multimedialny Boscha oraz systemy pomiarowe od AiM Sports.

Mazzanti Evantra

Mazzanti Evantra budowana będzie ręcznie tylko na specjalne życzenia, a wyposażenie i wygląd każdego egzemplarza będzie można w najmniejszych szczegółach dobrać indywidualnie. Firma zamierza zbudować jedynie pięć sztuk w bliżej nieokreślonej cenie. Nazwę auta zaczerpnięto z języka Etrusków (mieszkańców jednej z krain starożytnej Italii), w którym odnosi się do imienia bogini nieśmiertelności.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje