Aktualności
13.04.2013

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen Nadziewany wodorem

Rok setnych urodzin Aston Martina będzie dla angielskiej marki rokiem bardzo pracowitym, o czym przekonamy się już w połowie maja. Właśnie wtedy mamy zobaczyć wyjątkowy model CC100, inspirowany DBR1, który wygrał w Le Mans. Na torze z kolei pojawi się Rapide S... w niezbyt oczywistej wersji hybrydowej.

Hybryda nie jest oczywista, ponieważ chodzi o hybrydę paliwową. Widlasta, podwójnie doładowana "dwunastka" o pojemności prawie 6 litrów w wyścigowym Rapide S będzie mogła spalać benzynę, wodór lub mieszankę obu. W trybie wodorowym wydech opuszcza praktycznie tylko para wodna. Wodór w ilości około 3,5 kilogramów przechowywany jest w czterech zbiornikach z włókien węglowych pod ciśnieniem 350 bar (dwa zbiorniki znajdują się obok kierowcy, dwa w bagażniku).

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen

Aston Martin nie zdradza na razie detali technicznych hybrydowego Rapide S. Samochód zbudowano we współpracy z firmą Alset Global, której system w zależności od pojemności zbiorników z wodorem zapewnia zasięg do 250 kilometrów w trybie prawie zerowej emisji dwutlenku węgla. Wynalazek Alset Global, dostępny dla szerokiej gamy marek i model, ma pojawić się na rynku w okolicach 2020 roku i pomóc w spełnieniu nowych norm emisji spalin.

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen

Aston Martin Rapide S Hybrid Hydrogen wystartuje już za kilka tygodni w 24-godzinnym wyścigu na pętli Nürburgring Nordschleife (19-20 maja). Na torze o długości blisko 25 kilometrów w szranki stanie około 150 samochodów. Nieoficjalnie wiadomo, że przy okazji wyścigu miałby zostać pokazany także wyjątkowy Aston Martin CC100, którego produkcja byłaby ograniczona do zaledwie dwóch egzemplarzy.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje