Aktualności
13.04.2013

Lamborghini Gallardo GT3 FL2 Praca zespołowa

Od końca marca można zamawiać nowe, wyścigowe Lamborghini klasy GT3. Chodzi oczywiście o model Gallardo FL2, który po raz pierwszy w historii przygotowało niemieckie Reiter Engineering we współpracy z Automobili Lamborghini. W przypadku starszych Diablo, Gallardo i Murcielago Reiter działał samodzielnie.

Reiter Engineering buduje wyścigowe Lamborghini od prawie trzynastu lat. Od roku 2007 auta z bykiem na masce wygrały w 199 wyścigach i 350 razy stawały na podium. Lamborghini dotychczas nie mieszało się specjalnie w prace firmy, ale pięćdziesiąte urodziny marki to zmieniły. Włoska firma powołała nawet oddział skupiony wyłącznie na sporcie samochodowym - Squadra Corse.

Lamborghini Gallardo GT3 FL2

Zupełnie nowe Gallardo GT3 FL2 powstało na bazie Gallardo LP560-4 MY2013 po face-lifftingu. W porównaniu do poprzedniego GT3 samochód schudł o 25 kilogramów, a jego kluczowe podzespoły wzmocniono przede wszystkim z myślą o wyścigach 24-godzinnych (hamulce, układy chłodzenia). Zmniejszono też zużycie paliwa oraz koszty wymiany i regeneracji części (do 9-12 euro na kilometr).

Lamborghini Gallardo GT3 FL2

Pod nową, obwicie powykrzywianą i ponacinaną karoserią znajduje się sprawdzona technika. Widlasty silnik o 10 cylindrach i pojemności 5,2 litrów przy 8000 obrotów na minutę produkuje co najmniej 600 KM. Auto zawieszone minimum 40 milimetrów nad ziemią waży 1190 kilogramów, z których 57 procent przypada na tylną oś. Zbiornik paliwa mieści 130 litrów benzyny.

Lamborghini Gallardo GT3 FL2

Od zamówienia Gallardo GT3 FL2 do otrzymania auta ma dzielić nas tylko osiem tygodni. W chwili złożenia zamówienia zobowiązani będziemy wpłacić 70 tysięcy euro, w chwili rozpoczęcia budowy auta 130 tysięcy euro, a przy odbiorze resztę. Kompletny samochód wyceniono na 320 tysięcy euro plus podatek VAT. Obecnie to przeszło 1,3 miliona złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje