Aktualności
13.04.2013

Peugeot 208 GTi Racing Dzień debiutu

Ostatnie trzy lata z rzędu 24-godzinny wyścig na Nürburgringu należał do Peugeota... jeśli chodzi o występy we własnej klasie. Niepokonany w swoim towarzystwie był RCZ, który startował z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W tym roku odpowiedzialność spadnie na głodny sukcesów model 208 GTi.

Nowa ewolucja 208 GTi to drugi po Racing Cup wariant wyścigowy, opracowany przez Peugeot Sport. Model pucharowy dysponuje 1,6-litrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 140 KM. W wersji przeznaczonej między innymi na wyścigi serii VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) znalazła się turbosprężarka, która z niewielkiego, umieszczonego z przodu silnika wyciska około 300 koni mechanicznych.

Peugeot 208 GTi Racing

Specjalistyczna maszyna waży 990 kilogramów, z czego 63% rozkłada się na tylnej osi, i zabiera ze sobą 100 litrów paliwa (w krótkodystansowym 208 Racing Cup wystarczył 40-litrowy zbiornik). Napęd przenoszony jest poprzez 6-stopniową, sekwencyjną przekładnię i 2-dyskowe, ceramiczno-metalowe sprzęgło na 18-calowe slicki o rozmiarze 245/65. Peugeot na razie nie przewiduje sprzedaży samochodu osobom i zespołom prywatnym, a tym samym nie ujawnia jego ceny.

Peugeot 208 GTi Racing

Model 208 GTi od Peugeot Sport poprowadzi ósemka kierowców wyłonionych z zawodników z całego świata w ramach konkursu Racing Experience, który zebrał przeszło 2000 chętnych. Auto miało zadebiutować podczas pierwszej eliminacji VLN, którą jednak odwołano ze względu na pogodę. Drugą eliminację zaplanowano na dzisiaj, a na okres od 17 do 20 maja zaplanowano tegoroczny, czterdziesty pierwszy ADAC Zurich 24h-Rennen.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje