Aktualności
04.04.2013

Porsche Panamera Turbo Executive Władza sprawcza

Czy Panamera Turbo oznaczała dla kogoś zbędną demonstrację mocy i, jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, unikał jak ognia okazji jej poprowadzenia? Jeśli tak, to być może zmieni wkrótce zdanie i zechce usadowić się wygodnie w fotelu pasażera w drugim rzędzie. Na jakiej podstawie? Panamery Turbo Executive!

Nowe Turbo znajdziemy wśród dziesięciu wersji odświeżonej Panamery, które zaplanowano na ten rok. Z zewnątrz auto zmieniło się przede wszystkim w rejonie tylnej klapy, a w ofercie pojawiło się między innymi nowe, podwójnie doładowane V6 o mocy 420 KM i hybryda typu plug-in, spalająca średnio tylko 3,1 litry benzyny na 100 kilometrów. Turbo i Turbo Executive zajmują na razie szczyt.

Porsche Panamera Turbo

Doładowana Panamera oznaczać będzie w nadchodzących miesiącach wejście w posiadanie samochodu z 4,8-litrowym silnikiem V8 pod maską o mocy 520 koni mechanicznych i momencie obrotowym 700 niutonometrów, który z pakietem Sport Chrono zostanie podniesiony do 770 Nm. W najlepszym przypadku ważący 1970 kilogramów pojazd będzie rozpędzał się do 100 km/h w czasie 3,9 sekund i rozwijał prędkość 305 km/h.

Porsche Panamera Turbo Executive

Panamera Turbo Executive to zupełna nowość w ofercie. Samochód mierzy prawie 5,17 metrów długości i ma zwiększony o 150 milimetrów rozstaw osi, dzięki czemu przybyło w nim miejsca dla pasażerów z tyłu. Dodatkowy atut wersji Executive to nowe, pneumatyczne zawieszenie. Maszyna jest o 100 kilogramów cięższa od zwykłego Turbo, w trybie Overboost dysponuje momentem 770 Nm i do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,2 sekund. Prędkość maksymalna bez zmian.

Porsche Panamera Turbo Executive

Obie Panamery Turbo korzystają z 7-stopniowej przekładni Porsche Doppelkupplung, napędu na wszystkie cztery koła i 100-litrowego zbiornika paliwa. Średnie spalanie w obu przypadkach przekracza 10 litrów na 100 kilometrów, a w ruchu miejskim sięga prawie 15 litrów. W sprzedaży auta pojawią się już latem, a swoją światową premierę będą miały 21 kwietnia na salonie samochodowym w Szanghaju w Chinach.

Porsche Panamera Turbo Executive

Na terenie Niemiec, wliczając tamtejszy podatek VAT, Panamera Turbo będzie kosztować prawie 146, a Panamera Turbo Executive prawie 164,3 tysiące euro. Obecnie to odpowiednio około 612 i 684 tysiące złotych. W przyszłym roku oba modele na szczycie oferty Porsche zastąpi nowa ewolucja Turbo S i pierwsze wcielenie przedłużonego Turbo S Executive. Obecnie stara "eska" dysponuje mocą 550 koni mechanicznych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje