Aktualności
04.04.2013

Porsche Panamera S E-Hybrid Trzymana na smyczy

Po dwóch latach na rynku w cień odchodzi Panamera S Hybrid. Jej miejsce już latem zajmie w salonach sprzedaży nowa Panamera S E-Hybrid, według Porsche pierwsza w swojej klasie hybryda typu plug-in, czyli taka, w którą będziemy mogli wetknąć wtyczkę z prądem. Czy są na sali jacyś amatorzy wtykania?

Poprzednia Panamera S Hybrid na takie kontakty ochoty nie miała, a oprócz 330-konnego V6 korzystała z 47-konnego silnika elektrycznego i baterii niklowo-metalowo-wodorowych o pojemności 1,7 kWh. Nową Panamerę S E-Hybrid również zasila V6 i silnik elektryczny. Jednostka benzynowa o pojemności 3 litrów dysponuje mocą 333 KM i momentem obrotowym 440 Nm.

Panamera S E-Hybrid

Nowy silnik elektryczny dodaje od siebie znacznie więcej, niż jego poprzednik: 95 koni mechanicznych i 310 niutonometrów. Maksymalne parametry całego układu napędowego to 416 koni mechanicznych i 590 niutonometrów, które poprzez 8-stopniowy automat Tiptronic S przekazywane są na tylną oś. Ważąca prawie 2,1 tony limuzyna rozpędza się do 100 km/h w czasie 5,5 sekund i jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 270 kilometrów na godzinę.

Panamera S E-Hybrid

Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie według norm NEDC do 36 kilometrów z prędkością do 135 km/h. W rzeczywistych warunkach, na przykład przy korzystaniu z klimatyzacji czy ogrzewania, auto będzie mogło przejechać bez pomocy V6 co najmniej 18 kilometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 9,4 kWh. Ich ładowanie poprzez Porsche Universal Charger ma trwać około 2 godzin, a z wykorzystaniem zwykłego gniazdka prawie dwa razy dłużej.

Panamera S E-Hybrid

Według obowiązujących norm NEDC średnie spalanie nowego, mierzącego ponad pięć metrów długości Porsche to... 3,1 litry benzyny na 100 kilometrów. To aż o 4 litry mniej, niż w Panamerze S Hybrid, która w trybie elektrycznym mogła przejechać zaledwie dwa kilometry. Emisja dwutlenku węgla sięgnie tylko 71 gramów na kilometr. Zbiornik paliwa mieści 80 litrów benzyny, czyli tyle samo, co w spalinowej Panamerze S, której średni apetyt to 8,7 litrów.

Panamera S E-Hybrid

E-Hybrid to jedna z dziesięciu wersji odświeżonej Panamery na ten rok, która z zewnątrz zmieniła się przede wszystkim w okolicach tylnej klapy. Auto zadebiutuje już 21 kwietnia na wystawie w Szanghaju, a w sprzedaży pojawi się latem. Na terenie Niemiec, wliczając tamtejszy VAT, hybrydowa Panamera kosztować będzie 110,4 tysiące euro. Obecnie to prawie 463 tysiące złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij