Aktualności
28.03.2013

Range Rover Sport Agencja bezpieczeństwa

Range Rover kompletuje swoją ofertę modelową o trzecie auto: luksusowy model Sport. Maszynę zupełnie nowej, drugiej generacji promuje sam Daniel Craig, który od kilku lat wciela się w kinowych przebojach w rolę Jamesa Bonda. Z tej okazji nakręcono krótkometrażówkę "The Delivery" z Craigiem w roli głównej.

Twórcy auta definiują nową maszynę jako najszybszy, najzwinniejszy i najlepiej reagujący model Land Rovera w całej historii firmy. Samochód opracowany obok standardowego Range Rovera wspina się na wyżyny luksusu i praktyczności, mogąc pomieścić na pokładzie nawet 5+2 osób. W stosunku do bazowego Range Rovera model jest krótszy o 149 milimetrów, niższy o 55 milimetrów i lżejszy o 45 kilogramów.

Range Rover Sport

W porównaniu do pierwszej generacji modelu Sport auto może być lżejsze aż o 420 kilogramów (w zależności od wersji silnikowej)! Wszystko to dzięki zupełnie nowej konstrukcji, opartej o elementy ze stopów aluminium. Na pokładzie m.in. niezależne, pneumatyczne zawieszenie z systemem Terrain Response 2 i Adaptive Dynamics, elektryczne wspomaganie kierownicy, aktywna blokada mechanizmu różnicowego, system Torque Vectoring by Braking oraz zbędne i niezbędne media i systemy łączności.

Range Rover Sport

Oferta silnikowa obejmie pięć jednostek: trzy wysokoprężne o pojemnościach od 3 do 4,4 litrów i mocach 258-339 KM oraz dwie benzynowe ze sprężarką. Pierwsza to 3-litrowe V6 o mocy 340 KM, druga to 5-litrowe V8 wydzielające 510 KM. W tym ostatnim przypadku ważący 2310 kilogramów Range Rover Sport będzie przekraczał 100 km/h w 5,3 sekundy i rozwijał elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 225 km/h lub za dopłatą 250 km/h.

Range Rover Sport

Napęd przekazywany będzie stale na wszystkie koła poprzez 8-stopniowy automat firmy ZF i jeden z dwóch systemów 4WD. W pierwszym znajdzie się 2-stopniowa skrzynia rozdzielcza z funkcją niskiego przełożenia, przydatną w najcięższych warunków terenowych. Napęd będzie standardowo przekazywany w stosunku 50/50 z możliwością 100-procentowego zblokowania. Opcja druga to o 18 kilogramów lżejszy układ z 1-stopniową skrzynią rozdzielczą i działającym automatycznie dyferencjałem Torsena, który w normalnych warunkach ze stosunkiem przeniesienia napędu 42/58 będzie faworyzował tylną oś.

Range Rover Sport

Range Rover Sport pojawi się na rynku w trzecim kwartale tego roku, debiutując od razu w salonach sprzedaży w 169 krajach całej kuli ziemskiej. Maszyna teoretycznie skazana jest na sukces. Jej poprzednik był jednym z najpopularniejszych modeli Land Rovera - debiutował w 2005 roku, do którego znalazł do dnia dzisiejszego przeszło 380 nabywców. Cena? Brytyjczycy na razie na ten temat dyplomatycznie milczą.

Skomentuj na forumUdostępnij