Aktualności
17.03.2013

BMW M9 Maszyna obiecana

Audi ma dochodzący do 550 KM model R8, Mercedes-Benz sięgającego 631 KM mocy SLS'a, a BMW? Do tablicy wywołać można jedynie 560-konne M6, będące "tylko" najmocniejszą wersją serii 6. Brakuje "specjalisty", w którego rolę hybrydowe i8 wcieli się tylko częściowo. A co powiecie na powiernika tajemnicy M8?

Taki właśnie pomysł ucieleśnia komputerowy koncept supercoupe M9, za którym stoi Razvan Radion z Rumunii. Młody stylista wymyślił sobie auto odbiegające nieco od obecnego wizerunku marki, pozycjonowane mniej więcej w klasie Ferrari 612 Scaglietti, którego linia rozdzieliła się obecnie na modele FF i F12berlinetta. Coś jak dawna seria 8, ale jeszcze bardziej pewne siebie.

BMW M9

Czy coś podobnego może pojawić się w najbliższej przyszłości w ofercie BMW? Na razie nic na to nie wskazuje, a marka pochłonięta jest mniejszymi problemami. Wielkimi krokami zbliża się premiera zupełnie nowego coupe serii 4, w tym ewolucji M4, a także produkcja seryjna coupe i8, które ma być zasilane zaledwie 1,5-litrowym, 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem spalinowym o mocy około 225 KM i silnikiem elektrycznym, dostarczającym dodatkowe 170 KM.

BMW M9

Czyli nie ma miejsca na supersamochód od BMW? Oczywiście jest, ale jeszcze nie teraz. Ostatnie doniesienia o planach budowy takiego auta mówiły o jego debiucie najwcześniej w 2014 roku, mocy przeszło 600 KM i sprincie od 0 do 100 km/h w czasie około 3 sekund. Bardziej realny wydaje się jednak termin wiosny 2016, kiedy to BMW będzie świętowało swoje setne urodziny, z okazji których z pewnością zechce zatrząść światem. Czekamy!

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje