Aktualności
16.03.2013

Touring Disco Volante Przybysz z kosmosu

Rok temu studio Touring Superleggera pokazało projekt inspirowany Alfą Romeo C52 Disco Volante z 1952 roku. Auto przedstawiono jako gliniany model w pełnej skali, w który życie mogło być tchnięte tylko poprzez poświęcenie jednego z zaledwie 500 egzemplarzy 8C Competizione. I tak właśnie się stało.

Pierwszy egzemplarz współczesnego Disco Volante ukończono tuż przed jego światową premierą, która miała miejsce w pierwszych dniach marca na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do modelu w skali 1:1 sprzed roku zmieniono niewiele. Poprowadzono wyżej maskę silnika, zainstalowano inne światła z przodu i inne lusterka boczne, a także całkowicie przeprojektowano tylny, dolny pas z dyfuzorem i końcówkami wydechu.

Touring Disco Volante

Zmiany w konstrukcji 8C Competizione, oczywiście poza wymianą całej karoserii, ograniczono do minimum. Te najważniejsze to modyfikacje ram drzwi, dachu, słupka C, wzmocnienie punktów zaczepienia zawieszenia i instalacja dodatkowych wahaczy wzdłużnych z tyłu. W środku zachowano deskę rozdzielczą i kierownicę, ale całość wykończono zgodnie z życzeniami klienta. Dach jest na całej powierzchni przeszklony, a nową karoserię wykonano z aluminium, włókien węglowych i Nomexu.

Touring Disco Volante

Coupe Disco Volante mierzy 462 centymetry długości, 203 centymetry szerokości (wraz z lusterkami) i 131 centymetrów szerokości. Auto zabiera na pokład kierowcę i pasażera i oferuje skromną przestrzeń bagażową o pojemności 142 litrów. Na obu osiach znalazły się nowe, aluminiowe felgi o średnicy 20 cali z ogumieniem Pirelli PZero Rosso w rozmiarze 245/35 z przodu oraz 285/35 z tyłu.

Touring Disco Volante

Serce auta to dobrze znane, wolnossące V8 o pojemności 4,7 litrów, umieszczone z przodu, za przednią osią. Jednostka generuje 450 KM i 480 Nm i potrzebuje średnio 15,8 litrów paliwa na 100 kilometrów. Motor współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, poprzez którą moc wędruje na tylne koła. Wartość 100 km/h pojawia się na "budziku" w niecałe 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 292 km/h.

Touring Disco Volante

Samochód budowany będzie tylko na specjalne zamówienia i tylko po dostarczeniu 8C Competizione. Budowa zajmie około 4000 tysięcy godzin pracy, a gotowe auto otrzymamy po sześciu miesiącach od momentu dostarczenia bazowej Alfy Romeo, przez którą auto nie będzie firmowane. Marką będzie samo Disco Volante i Touring Superleggera, a samochód będzie składany pod dyrektywą Unii Europejskiej obejmującą krótkie serie.

Skomentuj na forumUdostępnij