Aktualności
16.03.2013

DeltaWing Elan LMP1 Ewolucja rewolucji

Na początku lutego Nissan potwierdził, że wycofał się z projektu rewolucyjnego ścigacza DeltaWing, który w ubiegłym roku wziął udział między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Dla DeltaWing oznacza to tylko zamknięcie jednego rozdziału i otwarcie drugiego, który zaczyna się od startu na Sebring.

Nowa ewolucja oryginalnego modelu wystartuje dziś przed godziną 16 czasu polskiego w 12-godzinnym wyścigu Sebring na Florydzie, który po raz ostatni na nie wiadomo jak długo gości prototypy klasy LMP1. Pole position przypadło zawodnikom w zupełnie nowym Audi R18 E-Tron Quattro w specyfikacji na rok 2013. Samochód DeltaWing rozstawiony z numerem 0 pozwolił na wywalczenie 15 pola startowego na 42 samochody, w tym siedem klasy P1 i pięć klasy P2.

DeltaWing Elan LMP1

DeltaWing korzysta w tym roku z 2-litrowego, doładowanego silnika Mazdy z aluminiowym blokiem, przygotowanego przez Elan Motorsports Technologies, który zajął miejsce 1,6-litrowej jednostki Nissana. Pełna specyfikacja modelu pozostaje na razie tajemnicą, ale wiadomo już, że na jednym egzemplarzu i jednej konfiguracji nadwoziowej się na pewno nie skończy, a plany zespołu są bardzo ambitne.

DeltaWing Elan LMP1 Coupe

Przy okazji wyścigu na torze Sebring zaprezentowano także model z zamkniętą kabiną kierowcy, który nie siedzi teraz po prawej lub lewej, ale po środku. Poza dachem auto otrzymało szerszy kadłub, który będzie spełniał wymogi regulaminu na sezon 2014. Prace nad pojazdem nadal trwają, a jego debiut ma nastąpić najwcześniej w maju na torze Laguna Seca w ramach jednej z eliminacji pucharu American Le Mans Series.

Skomentuj na forumUdostępnij