Aktualności
09.03.2013

Spyker B6 Venator Nowy początek

Spyker po porażce z utrzymaniem na rynku Saaba wraca do sił z inwestorami z Chin. Marka zamierza nie tylko odświeżyć C8 Ailerona, wprowadzić na rynek super luksusowego SUV'a i budować limuzyny na saabowskiej platformie Phoenix, ale także powalczyć w segmencie zdominowanym przez Porsche 911.

Chęci sprawdzenia się na nowym polu i przyciągnięcia zupełenie nowych klientów ucieleśnia prototypowe coupe B6 Venator, którego nazwa w języku łacińskim oznacza "łowcę" (nawiązanie do bojowego samolotu Spykera o tej samej nazwie z początku XX wieku). Auto zaprojektowane w niepowtarzalnym stylu holenderskiej marki mieści na pokładzie dwie osoby, silnik ma umieszczony centralnie i mierzy niecałe 4,35 metry długości.

Spyker B6 Venator

Samochód zbudowano na aluminiowym podwoziu z rozstawem osi wynoszącym 250 centymetrów, a karoserię wykonano w całości z włókien węglowych. Coupe waży niecałe 1400 kilogramów i dysponuje silnikiem V6, połączonym z 6-stopniowym automatem, który przekazuje napęd na tylne koła. Silnik na produkować co najmniej 375 koni mechanicznych mocy.

Spyker B6 Venator

B6 Venator to na chwilę obecną jedynie prototyp. Produkcja samochodu z myślą o Europie, Bliskim Wschodzie, Azji Pacyficznej i Indiach ma wystartować na początku 2014 roku, jesienią auto ma pojawić się w Stanach Zjednoczonych. Samochód ma kosztować około 125-150 tysięcy dolarów (obecnie 400-475 tysięcy złotych). W realizacji tego planu ma pomóc między innymi napływ gotówki z chińskiej grupy Youngman.

Spyker B6 Venator

Na koniec ciekawostka, o której nie mówi się na razie oficjalnie. B6 to najprawdopodobniej wykupiony przez holenderską firmę projekt niemieckiej Artegi GT. Artega zbankrutowała w ubiegłym roku, zakończyła produkcję swojego coupe we wrześniu, a to, co po niej zostało przejęła w całości grupa Paragon, która budową samochodów nie była w ogóle zainteresowana.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje