Aktualności
05.03.2013

ItalDesign Parcour Ćwiczenia ruchowe

Niewielkie coupe Gallardo to najpopularniejszy model w całej historii Lamborghini. Koncept Urus, pokazany prawie rok temu, to zapowiedź auta mogącego odnieść podobny sukces, ale w zupełnie innej kategorii wagowej, kategorii SUV'ów. A gdyby tak połączyć te oba światy w jeden? Przywitajcie się z Parcour.

Parcour to najnowsze dzieło włoskiego studia ItalDesign Giugiaro, które wraz z Lamborghini i innymi markami należy do wielkiej rodziny Volkswagena. Nazwę pojazdu zaczerpnięto od aktywności sportowej wymyślonej przez Davida Belle'a w latach osiemdziesiątych, polegającej na traktowaniu miasta jako wielkiego toru przeszkód i ćwiczeniu przy jego pomocy swoich zdolności fizycznych, a także po prostu jako sposób życia. Parcour idzie w podobną stronę: chce być jednocześnie szybkim i komfortowym GT na długie podróże oraz SUV'em, którym bez obaw można by zjechać z asfaltu.

ItalDesign Parcour

W dopięciu swego maszynie będzie pomagało innowacyjne, adaptacyjne zawieszenie push-rod z dwoma układami amortyzator/sprężyna w każdym rogu. Twórcy przewidzieli kilka trybów jego pracy: w terenie poza utwardzonymi drogami, na śniegu, na torze lub na zwykłej drodze podczas długich podróży z dużymi prędkościami. W ramach adaptacji przełącznikami na konsoli środkowej możliwa jest m.in. zmiana prześwitu auta w zakresie 120 milimetrów z 21 do 33 centymetrów.

ItalDesign Parcour

W związku z przypadającymi na ten rok, pięćdziesiątymi urodzinami Lamborghini do napędu konceptu wykorzystano umieszczony centralnie silnik V10 o pojemności 5,2 litrów prosto z modelu Gallardo. Wolnossąca jednostka produkuje 550 koni mechanicznych i za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów z trybami pracy Auto i Sport napędza wszystkie cztery koła. Osiągami dzieła ItalDesign pozostają na razie tajemnicą.

ItalDesign Parcour

Maszyna stojąca na 22-calowych felgach ze specjalnie zaprojektowanym ogumieniem Vredestein mieści w środku tylko dwie osoby. Samochód zaprojektowano i zbudowano w zakładzie ItalDesign Giugiaro w Moncalieri od razu jako coupe i roadster, a jego wnętrze wykończony przy współpracy z działającą od 1881 roku firmą Lanificio F.lli Cerruti. Parcour, nad którego powstaniem pieczę sprawował Fabrizio Giugiaro, nie jest przewidziany do produkcji seryjnej.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje