Aktualności
05.04.2014

Porsche 911 GT3 Oczekiwana radość

Carrerę i Carrerę S już dobrze znamy. Nieco mniej czasu mieliśmy na przywyknięcie do wersji z napędem na cztery koła i kabrioletów, a wyścigowe 911 GT3 Cup dopiero pokaże, na co je stać. W przygotowaniu pozostaje torowe 911 RSR, a już teraz debiutuje zupełnie nowa generacja cywilnego Porsche 911 GT3.

Już piąta generacja GT3 to model, który dla szerokiego grona odbiorców 911 serii 991 będzie tym najważniejszym. Auto celuje w miłośników jazdy torowej, napędu przekazywanego tylko na tylną oś i silników wolnossących, a tych Porsche nie może zawieść. Nowe GT3 spełnia te wszystkie warunki i oferuje coś więcej, czego nie było jeszcze w żadnym, seryjnym modelu marki.

Porsche 911 GT3

Do napędu auta służy 3,8-litrowy boxer połączony ze zmodyfikowaną przekładnią PDK, który przy 8,25 tysiącach obrotów na minutę rozwija 475 koni mechanicznych mocy. Silnik spokrewniony z jednostką z Carrery S posiada m.in. odmienny wał korbowy i oprzyrządowanie układu rozrządu oraz tytanowe korbowody i kute zawory. Motor rozkręca się do 9000 obrotów na minutę.

Porsche 911 GT3

Po raz pierwszy w historii drogowych, seryjnych modeli Porsche na wyposażeniu auta znajdzie się adaptacyjny system skrętu tylnych kół, w związku z którymi tylną część nadwozia auta w stosunku do Carrery S poszerzono o 44 milimetry. Nowa będzie także regulowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego, regulowane zawieszenie, 20-calowe felgi oraz pakiet aerodynamiczny z wielkim skrzydłem na kuprze auta.

Porsche 911 GT3

911 GT3 będzie legitymowało się stosunkiem masy do mocy dokładnie 3 kilogramów na koń mechaniczny i prędkością maksymalną 315 km/h. Największe wrażenie robi jednak przyspieszenie: na przekroczenie 100 km/h potrzeba tylko 3,5 sekundy. To aż o 0,6 sekundy której, niż w poprzedniej generacji GT3! W sprzedaży auto pojawi się jesienią. W Niemczech wraz z podatkiem VAT będzie kosztowało 137,3 tysiące euro (prawie 570 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij