Aktualności
18.02.2013

GWA 300 SLC I stanie się roadster

W ostatnich latach amerykańskie GWA nie szczędziło nam interpretacji najbardziej zasłużonych klasyków, z których w większości nie wynikało jednak nic więcej ponad komputerowe wizje. Z najnowszym projektem teksańskiego zakładu, modelem 300 SLC, jest inaczej. Roadster ten powstaje w rzeczywistości.

Jedyny w swoim rodzaju samochód zamówił pewien klient ze wschodu Europy. Auto powstanie na mechanizmach otwartej wersji SLS AMG, które zostaną ukryte pod zupełnie nową, wykonaną ręcznie z aluminium karoserią. Inspiracją dla kształtów 300 SLC był Mercedes-Benz 300 SC, który pojawił się na rynku w 1955 roku i został zbudowany w zaledwie 92 egzemplarzach.

GWA 300 SLC

Oprócz zmiany karoserii 300 SLC od Gullwing America otrzyma nowy, ruchomy spoiler z tyłu, nowe reflektory w technologii LED, układ wydechowy, regulowane zawieszenie, felgi GWA Evolution z ogumieniem Continental o średnicy 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu, wielki grill w stylu Mercedesów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych oraz twardy, zdejmowany dach.

GWA 300 SLC

Głębszych modyfikacji jednostki napędowej GWA nie przewiduje. W standardzie SLS AMG Roadster napędzany jest wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 6,2 litrów, momencie obrotowym 650 niutonometrów i mocy 571 koni mechanicznych. Przy masie własnej 1695 kilogramów pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 3,8 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 317 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij