Aktualności
28.01.2013

Pagani Huayra Misja wykonana

Huarya jest z nami już dwa lata, ale jeszcze nigdy nie została zmierzona na żadnym z torów znanych z nagłówków pierwszych stron gazet. Do wczoraj. Włoska maszyna pojawiła się w programie "Top Gear", w którym zajął się nią sam Stig. Czy dzieło Horacio Pagani'ego sprostało wielkim oczekiwaniom?

W ostatnich miesiącach Huayrę przetestowano na kilku mniej znanych pętlach. Na włoskim Vairano Handling Course w rękach fabrycznego kierowcy testowego auto uzyskało czas 1:12. W tyle o 0,98 sekundy został Radical SR3 SL, o 1,86 sekundy Aventador, a o 2,81 sekund MP4-12C. Tiff Needell na pętli Blyton Park Circuit uzyskał czas 1:02,5. To o 0,3 sekundy lepiej, niż w MP4-12C. Tor Anglesey National zamknięto w 59,7 sekund, pół sekundy gorzej od 458 Italii i 0,4 sekundy gorzej od MP4-12C.

Pagani Huayra

W tabeli Top Gear w momencie zakończenia poprzedniej, 18 serii programu, prowadził Ariel Atom z przeszło 500-konnym silnikiem V8 i wynikiem 1 minuty i 15,1 sekund. Tylko 1,1 sekundę za nim plasował się McLaren MP4-12C, a pozycję trzecią z wynikiem 1 minuty i 16,5 sekund zajmował napędzany na wszystkie koła Lamborghini Aventador LP700-4. W przypadku Atoma można mówić o zatrważającej mocy aż 920 KM na tonę, u McLarena nie więcej jak 460 KM na torę, a w Lamborghini niewygórowanych 444 KM na tonę.

Pagani Huayra

Przypomnijmy, że zbudowana na węglowo-tytanowym kadłubie Pagani Huayra korzysta z podwójnie doładowanego V12 o pojemności prawie sześciu litrów. Umieszczony centralnie silnik zaprojektowała i produkuje ręcznie ekipa Mercedes-AMG. Jednostka rozwija 730 KM i 1000 Nm, które za pośrednictwem 7-stopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów przekazywane są tylko na tylne koła. W standardowym formacie maszyna waży 1350 kilogramów, co oznacza, że na jedną tonę przypada co najmniej 540 koni mechanicznych. Opcjonalny Track Pack, w który był wyposażony egzemplarz testowy, urywa kilka kilogramów i poprawia aerodynamikę, a przede wszystkim docisk przedniej osi. Chyba widać do czego to zmierza?

Pagani Huayra

Firmowy tor "Top Gear", wyznaczony na terenie lotniska Dunsfold, nie stanowił dla włoskiego samochodu większego wyzwania. Huayra połknęła 2,82-kilometrową pętlę w rekordowym czasie 1 minuty i 13,8 sekund, zajmując pierwsze miejsce wśród dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego aut produkowanych seryjne! Pierwszy odcinek 19 serii "Top Gear", w którym pojawił się model, będzie można zobaczyć w Polsce siódmego lutego na antenie BBC Knowledge, a później także w TVN Turbo.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje