Aktualności
11.01.2013

Lotus Exige V6 CupR Dziko żyjący

Oferta drogowych modeli Lotusa wydaje się chwilowo nasycona, wyłączając wyczekiwanie na wejście do produkcji zupełnie nowego Esprita, ale aut wyścigowych najwyraźniej nigdy nie jest dość. Najnowsze z nich to udoskonalona ewolucja pucharowego Exige z doładowaną, widlastą szóstką na pokładzie.

Nowy Exige V6 CupR, bo o tym aucie mowa, obok poprawek aerodynamicznych i usprawnionej pracy podwozia będzie mógł pochwalić się żwawszym układem napędowym. Jego centralnym punktem, dosłownie i w przenośni, jest 3,5-litrowy silnik V6 ze sprężarką Harrop, który poprzez ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach napędza tylne koła. Nowością jest opcjonalna przekładnia sekwencyjna z łopatkami przy kierownicy.

Lotus Exige V6 CupR

Jednostka napędowa rozwija teraz 366 KM przy 7,2 tysiącach obrotów na minutę oraz 413 Nm przy 5 tysiącach obrotów. To o 15 KM i 13 Nm więcej, niż w zeszłorocznym Exige V6 Cup. CupR jest dodatkowo o około 40 kilogramów lżejszy - samochód waży tylko 1040 kg i na każdy KM przypada tylko 2,84 kg. Auto rozwija 100 km/h w jakieś 3,8 sekundy, po około 7,9 sekundach przekracza prędkość 160 km/h i rozpędza się do 274 km/h - to tylko orientacyjne osiągi, przy modelu Cup deklarowano identyczne.

Lotus Exige V6 CupR

Lotus Exige V6 CupR zadebiutuje już w ten weekend na wystawie Autosport International w Birmingham. Podczas imprezy będzie można zobaczyć także Exige V6 Cup, Evorę GT4, która wystartuje w nowej serii GT4 European Trophy oraz Evorę GTC, startującą w brytyjskich mistrzostwach GT (MSA British Endurance Championship), które w ubiegłym roku wygrał 3-osobowy zespół jadący właśnie samochodem Lotusa.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje