Aktualności
10.01.2012

Mercedes-Benz E 63 AMG Łeb urywa

Mercedes-AMG prezentuje odmłodzoną klasę E w 4-drzwiowym nadwoziu i karoserii kombi. Zewnętrzne zmiany to tylko początek ewolucji, która w warstwie mechanicznej przybiera wymiar rewolucji. W najlepszym przypadku na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h maszyna potrzebuje teraz zaledwie 3,6 sekundy!

Zewnętrzne zmiany, jak nowe lampy, grill czy zniknięcie opasłych nadkoli z tyłu, znamy już ze zwykłym edycji klasy E. Wariant E 63 AMG wyróżnia się dodatkowo nowymi, zgarniającymi łapczywiej powietrze zderzakami, 18-calowymi felgami czy końcówkami wydechu. W środku, poza nową kierownicą, fotelami czy dziesiątkami detali, przywita nas wyskalowany do 320 km/h prędkościomierz z logo AMG.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Pod maską modelu pracuje 5,5-litrowe V8 biturbo z systemami start/stop i wyłączania połowy cylindrów. Parametry silnika w bazowej wersji zostały zwiększone z 525 do 557 KM i z 700 do 720 Nm. Opcjonalny zestaw AMG Performance zastąpi teraz E 63 AMG S-Model, który dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania będzie dysponował mocą 585 KM i momentem obrotowym 800 Nm. Z silnikiem będzie współpracowała 7-stopniowa przekładnia AMG SpeedShift MCT.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Napęd w standardzie będzie przekazywany tylko na tylną oś. Nowością będzie opcjonalny układ przeniesienia napędu na wszystkie koła AMG 4Matic z wielotarczowym sprzęgłem, który będzie obowiązkiem w S-Model. Układ będzie przekazywał moment obrotowy na przód/tył w stosunku 33/67. W wersji S-Model pojawi się dodatkowo blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi i opcjonalne, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 402 mm, ważące o około 40% mniej, niż stalowe.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Najzwyklejszy E 63 AMG będzie rozwijał prędkość 100 km/h w czasie 4,2 sekund i spalał średnio według europejskich norm 9,8 litrów paliwa na 100 kilometrów. Z napędem na wszystkie koła czas rozpędzania skróci się do 3,7 sekund, a zużycie paliwa wzrośnie do 10,3 litrów (w kombi o 0,1 sekundy i 0,2 litra więcej). E 63 AMG S-Model będzie przekraczał 100 km/h już po 3,6 sekundach! Prędkość maksymalna w każdym przypadku będzie ograniczona do 250 km/h.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Każdy E 63 AMG wyposażony będzie w adaptacyjne zawieszenie, z przodu sprężynowe, z tyłu pneumatyczne i adaptacyjny układ kierowniczy, a w opcjach znajdzie się m.in. system grający Bang & Olufsen BeoSound AMG z 1200-watowym wzmacniaczem. Podstawowy Mercedes-Benz E 63 AMG pojawi się w salonach sprzedaży wiosną. Wersje z napędem na wszystkie cztery koła i S-Model dołączą do niego latem.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje