Aktualności
07.11.2012

Ford Mustang Mach 40 Czterdzieści machów

Prawie 43-letni Mustang Mach 1 z odpowiednio podrasowanym silnikiem prosto z współczesnego Forda GT, upakowanym za plecami kierowcy i pasażera? Takie rzeczy tylko w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności na targach SEMA w Las Vegas. Oto idealnie pasujący do powyższego rysopisu Mach 40.

Jedyna w swoim rodzaju maszyna powstała w Eckert's Rod and Custom, a za jej bazę posłużył Ford Mustang Mach 1 z 1969 roku, który już dawno dokonał swojego żywota oraz Ford GT w egzemplarzu z roku 2006, z którego najważniejsze było serce. Oryginalny Mach 1 skrywał pod maską z przodu silnik V8 o pojemnościach od 5,8 do 7 litrów i mocy 250-340 KM. W modelu Mach 40 silnik znajdziemy w pozycji centralnej.

Ford Mustang Mach 40

5,4-litrowe V8 prosto z 550-konnego GT, które napędza Macha 40 to oczywiście tylko początek. Silnik wyposażono w 4-litrową sprężarkę Wipple i przystosowano do spalania mieszanki E85, w której 85% objętości stanowi etanol. Moc możemy regulować w zależności od potrzeby w zakresie od 600 aż do 850 koni mechanicznych. Osiągi maszyny pozostają póki co tajemnicą jej twórców.

Ford Mustang Mach 40

Efekt końcowy, stanowiący wybuchowe połączenie klasyki i nowoczesności, zdążył zapisać się już w historii. Sony Computer Entertainment America przy okazji tegorocznych targów SEMA wyróżniło projekt tytułami "Best in Show" i "Best Hot Rod". Z tym pierwszym tytułem wiąże się przeniesienie samochodu do świata wirtualnego - do gry Gran Turismo na konsolę PlayStation.

Skomentuj na forumUdostępnij