Aktualności
02.11.2012

Nissan GT-R Aktualizacja 2013

Nissan, jak co roku, wprowadza kolejne poprawki do modelu GT-R. Coupe, które już za swojego życia zdążyło obrosnąć legendą, nie przechodzi tym razem zmian równie drastycznych, co rok temu. Japończycy skupili się teraz tylko na szczegółach, które według nich były ciągle zbyt daleko ideału.

Dokładnie rok temu GT-R wzmocnił się z 530 KM i 612 Nm do 550 KM i 632 Nm. W jego nowym wcieleniu parametry te pozostają identyczne. Zmieniono za to wtryskiwacze paliwa, zawór upustowy turbosprężarki, miskę olejową, amortyzatory i sprężyny zawieszenia, przedni stabilizator poprzeczny, śruby mocujące zawieszenie z przodu, zastosowano dodatkowe usztywnienia deski rozdzielczej, wpływające również na sztywność zawieszenia i wzmocniono mocowania wału napędowego.

Nissan GT-R MY2013

W efekcie wszystkich zmian auto, czerpiące pełnymi garściami z doświadczeń z 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu, będzie jeszcze żywiej reagowało na gaz na średnich i wysokich obrotach i miało jeszcze niżej położony środek ciężkości, co pozwoli mu poruszać się jeszcze szybciej. Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje teraz zaledwie 2,7 sekundy, a pokonanie słynnej pętli Nordschleife będzie wymagało w najlepszym wypadku jedynie 7 minut i 18,6 sekund!

Nissan GT-R MY2013

W sprincie od zera do stu kilometrów na godzinę nowy GT-R jest szybszy od pierwszej generacji auta aż o 0,9 sekundy. Na jednym okrążeniu Nürburgring Nordschleife urwano prawie 20 sekund. Postęp kolejnych ewolucji GT-R w obu tych kategoriach obrazuje poniższa tabelka:

RocznikNordschleife0-100 km/h
20077:383,6
20097:29,033,6
20117:24,223,0
20127:212,8
20137:18,62,7

Na koniec zmiany głównie kosmetyczne i tylko we wnętrzu. Dla GT-R Black Edition przewidziano dodatkowo dwukolorową kierownicę i nowe fotele Recaro, a dla GT-R Premium Edition nową tapicerkę z ręcznie zszywanej skóry Semiarinin. Dla osób odwiedzających często tory wyścigowe oferowany będzie opcjonalnie olej Motul Competition. W Japonii odmłodzony GT-R dostępny będzie już od dziewiętnastego listopada. Na pozostałych rynkach samochód pojawi się w styczniu przyszłego roku. W Japonii ceny auta zaczynają się od 8,76 milionów jenów (obecnie niecałe 350 tysięcy PLN).

Skomentuj na forumUdostępnij