Aktualności
31.10.2012

Wimmer 911 GT2 RS Gra liczbowa

Wielu tunerów skupia już swoje siły na najnowszej generacji Porsche 911, ale jeszcze nie wszyscy zapomnieli o poprzedniej, która ma nadal wiele do zaoferowania. Tym razem z szeregu wybił się zespół Wimmer RS, któremu po raz kolejny przyszło ubarwić jeden z pięciuset egzemplarzy 620-konnego 911 GT2 RS.

Poprzednim razem Wimmer Rennsporttechnik zajął się 911 GT2 RS prawie dwa lata temu. Wynikiem pracy tunera było wówczas podniesienie mocy silnika do 703 KM i momentu obrotowego do 810 Nm. Tym razem sprawy przybrały wymiar kosmicznych, czterocyfrowych liczb. Rewolucji ten nie zapowiada wygląd zewnętrzny auta, który poza malowaniem i oblepieniem folią nie uległ praktycznie większym zmianom.

Wimmer 911 GT2 RS

Tuner skupił się na silniku. Dodano dwie turbosprężarki, zoptymalizowano systemy doprowadzania paliwa i powietrza, wymieniono wałki rozrządu, wał korbowy, głowice cylindrów, tłoki, korbowody, pompę paliwa oraz cały układ wydechowy. Na koniec zadbano o trakcję: zainstalowano lekkie, 19-calowe felgi i regulowane zawieszenie produkcji KW Automotive.

Wimmer 911 GT2 RS

Efekty? Sześciocylindrowy boxer produkuje teraz co najmniej 1020 koni mechanicznych i 1110 niutonometrów! Maszyna rozpędza się do 100 km/h w jakieś 3,4 sekundy, po 8,7 sekundach przekracza 193 km/h, a tylko 15,5 sekund zajmuje rozpędzenie jej do prędkości 290 km/h. Możliwości samochodu przygotowanego przez Wimmer RS kończą się dopiero przy 389 km/h. Cena auta pozostaje tajemnicą. Bazowe 911 GT2 RS kosztowało za nowości 238 tysięcy euro.

Skomentuj na forumUdostępnij