Aktualności
29.10.2012

6 Hours of Shanghai Koniec sezonu

Pierwszy sezon serii FIA World Endurance Championship, na który złożyło się osiem eliminacji, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans, można uznać za zamknięty. Rywalizacja kierowców i zespołów podzielonych na cztery klasy zakończyła się w miniony weekend 6-godzinnym wyścigiem w Szanghaju.

O najwyższe pozycje w wyścigu jak zwykle walczyli kierowcy Audi i Toyoty, a o tytuł mistrzów świata zawodnicy niemieckiej marki, która tytuł mistrzowski producentów zapewniła sobie już w połowie sezonu. W kwalifikacjach najszybsza była po raz kolejny Toyota zespołu Wurz/Lapierre, która tylko o 0,1 sekundy wyprzedziła hybrydowe Audi R18 prowadzone przez McNisha (w zespole w parze z Kristensenem). Trzecie pole startowe wywalczyło Audi załogi Fassler, Lotterer i Treluyer, prowadzącej w klasyfikacji kierowców.

6 Hours of Shanghai

W wyścigu pozbawionym większych niespodzianek, pomijając odwołanie rozgrzewki z powodu mgły, najszybsza była Toyota, która po 191 okrążeniach dojechała do mety jako pierwsza. Samochody Audi musiały zadowolić się tymi samymi pozycjami, które wywalczyły w kwalifikacjach. Szybsze R18 straciło do zwycięzcy 58,57 sekund, a wolniejsze 1 minutę i ponad 42,8 sekundy. Była to już trzecia wygrana hybrydowej Toyoty TS030 w tym roku, która od drugiej połowy sezonu nie ustępuje Audi ani na krok.

6 Hours of Shanghai

Zwycięska para Alex Wurz i Nicolas Lapierre zajęła w końcowej punktacji kierowców trzecie miejsce, mimo, że wystartowała tylko w sześciu z ośmiu wyścigów. Poza trzema wygranymi Toyota sięgnęła w tym roku po trzy pole position i cztery najszybsze okrążenia w wyścigu. Zespół wygrał także poprzednią eliminację WEC, co składa się na pierwsze, dwie wygrane z rzędu Toyoty w mistrzostwach świata FIA od czasów triumfów w serii WRC w roku 1994.

6 Hours of Shanghai

Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer, którzy uplasowali się w Chinach na ostatnim stopniu podium wygrali jednocześnie całą serię WEC i zdobyli tytuł mistrzów świata. Trio zwyciężyło w tym roku w trzech wyścigach, w tym w Le Mans. Przyszłoroczny sezon FIA World Endurance Championship zacznie się 14 kwietnia od wyścigu na torze Silverstone i zakończy w październiku w Bahrajnie po ośmiu eliminacjach.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje