Aktualności
11.10.2012

Segula Hagora Doping technologiczny

Francuskie Segula Technologies, które pracowało między innymi nad Peugeotem EX1, wyścigowym RCZ i najszybszym na świecie, elektrycznym bolidem EF01, przygotowuje samochód pod własnym szyldem. Będzie nim niewielkie coupe Hagora z ambicjami na podbój miejskich uliczek i mocniejsze wrażenia poza nimi.

Hagora będzie mierzyć tylko 3,77 metrów długości i będzie zabierać na pokład trzy osoby z kierowcą po środku. Samochód wykonany w 85% z materiałów, które można poddać recyklingowi, ma ważyć tylko 850 kilogramów, z czego 192 kilogramów będzie ważył sam hybrydowy układ napędowy, wliczając w to paczkę baterii o pojemności 1,5 kWh i masie 40 kilogramów.

Segula Hagora

Główna siła napędowa będzie pochodziła z benzynowego, 2-suwowego silnika o mocy 120 KM, współpracującego z bezstopniową przekładnią CVT. Motor elektryczny ma rozwijać okrągłe 100 KM. W sumie Hagora ma dysponować mocą maksymalnie 217 koni mechanicznych i momentem obrotowym 290 Nm. Na każdy koń mechaniczny przypadnie tym samym 3,9 kilogramów.

Segula Hagora

Wśród innowacyjnych rozwiązań w Hagorze mają znaleźć się m.in. karbonowe felgi, zawieszenie z kompozytów, systemy komunikacji powiązane ze smartfonami, oświetlenie w technologii LED oraz klimatyzacja z elektrycznie napędzanym kompresorem. Prace nad samochodem mają zająć specjalistom Segula Technologies około trzy lata, co oznacza, że auta nie zobaczymy najprawdopodobniej na drodze przed rokiem 2015.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje