Aktualności
11.10.2012

Segula Hagora Doping technologiczny

Francuskie Segula Technologies, które pracowało między innymi nad Peugeotem EX1, wyścigowym RCZ i najszybszym na świecie, elektrycznym bolidem EF01, przygotowuje samochód pod własnym szyldem. Będzie nim niewielkie coupe Hagora z ambicjami na podbój miejskich uliczek i mocniejsze wrażenia poza nimi.

Hagora będzie mierzyć tylko 3,77 metrów długości i będzie zabierać na pokład trzy osoby z kierowcą po środku. Samochód wykonany w 85% z materiałów, które można poddać recyklingowi, ma ważyć tylko 850 kilogramów, z czego 192 kilogramów będzie ważył sam hybrydowy układ napędowy, wliczając w to paczkę baterii o pojemności 1,5 kWh i masie 40 kilogramów.

Segula Hagora

Główna siła napędowa będzie pochodziła z benzynowego, 2-suwowego silnika o mocy 120 KM, współpracującego z bezstopniową przekładnią CVT. Motor elektryczny ma rozwijać okrągłe 100 KM. W sumie Hagora ma dysponować mocą maksymalnie 217 koni mechanicznych i momentem obrotowym 290 Nm. Na każdy koń mechaniczny przypadnie tym samym 3,9 kilogramów.

Segula Hagora

Wśród innowacyjnych rozwiązań w Hagorze mają znaleźć się m.in. karbonowe felgi, zawieszenie z kompozytów, systemy komunikacji powiązane ze smartfonami, oświetlenie w technologii LED oraz klimatyzacja z elektrycznie napędzanym kompresorem. Prace nad samochodem mają zająć specjalistom Segula Technologies około trzy lata, co oznacza, że auta nie zobaczymy najprawdopodobniej na drodze przed rokiem 2015.

Skomentuj na forumUdostępnij