Aktualności
05.10.2012

Caterham Seven Superlight R600 Pod naciskiem

Caterham Cars powiększa swoją ofertę o kolejny samochód przeznaczony tylko i wyłącznie na tor. To model Superlight R600, którego puchar wystartuje już w przyszłym roku. Maszyna korzystająca z doświadczeń z SP/300.R to najszybszy Seven w historii i pierwszy działający pod naciskiem sprężarki.

Pojazd napędzany jest doładowaną, 2-litrową jednostką Ford Duratec o mocy 279 koni mechanicznych i momencie obrotowym 271 niutonometrów, co oznacza moment o 13% większy, niż w przypadku najszybszego, drogowego modelu Superlight R500. Napęd przekazywany jest na tył poprzez sekwencyjną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. W każdym rogu auta będą pracowały slicki Acon, a z tyłu mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Titan.

Caterham Seven Superlight R600

Brytyjski roadster utworzy w przyszłym roku puchar Superlight R600 Championship, w którym wystartuje na początku co najmniej 16 samochodów. W roku 2014 ich liczba ma zwiększyć się do 30 egzemplarzy. Caterham za R600 życzy sobie prawie 45 tysięcy funtów, co przekłada się obecnie na 230 tysięcy złotych. Ci, który mają już w garażu starszy model R300 będą mogli oddać go na modyfikacje i odebrać w formacie prawie identycznym z nowym R600.

Skomentuj na forumUdostępnij