Aktualności
03.10.2012

Porsche Panamera Sport Turismo Kultura fizyczna

Porsche zastanawia się nad Panamerą o jeszcze bardziej sportowym charakterze, a jednocześnie jeszcze bardziej funkcjonalną, wydajną i oszczędniejszą. Marzenia o jutrze marka zamknęła w najnowszym koncepcie Sport Turismo, który można podziwiać na trwającym do 14 października salonie samochodowym w Paryżu.

Sport Turismo, mogące wskazywać kierunek, w którym podąży odmłodzona Panamera, mierzy 495 centymetrów długości, 199 centymetrów szerokości i 140 centymetrów szerokości. W ramach większych gabarytów auto pozbyło się wielkiego garbu znanego z modelu produkowanego seryjnie, który wymieniło na większy bagażnik, ewoluując w stronę pełnoprawnego kombi.

Porsche Panamera Sport Turismo

Pod względem technologicznym nowy koncept Porsche rozwija ideę hybrydy typu plug-in, którą dotychczas zrealizowano pod postacią modeli Panamera S Hybrid oraz Cayenne S Hybrid. Maszynę napędza doładowane, 3-litrowe V6, które produkuje 333 KM oraz silnik elektryczny o mocy około 95 KM, który zasilany jest z paczki lotowo-jonowych baterii o pojemności 9,4 KWh. Układ napędowy dostarcza maksymalnie 416 koni mechanicznych.

Porsche Panamera Sport Turismo

Sport Turismo rozpędza się do 100 km/h w niecałe sześć sekund i spala według norm NEDC średnio 3,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego samochód może rozpędzić się do 130 km/h i pokonać przeszło 30 kilometrów. Ładowanie baterii, w zależności od łącza, trwa co najmniej 2,5 godziny, a na niewielkich odległościach można je ładować również z wykorzystaniem silnika spalinowego.

Skomentuj na forumUdostępnij