Aktualności
29.09.2012

Maserati GranCabrio MC Szklanka do połowy pełna

Gama otwartych Maserati GranCabrio została uzupełniona o trzecią wariację modelu. Mowa o najbardziej nastawionej na sportową jazdę ewolucji MC, która czerpie pełnymi garściami z coupe GranTurismo MC Stradale, wywodzącego się prosto ze sportów motorowych i markowego pucharu firmy.

GranCabrio MC, które nie ma oczywiście swojego torowego odpowiednika, wyróżnia się zmianami nadwozia, przede wszystkim w pasach przedniego i tylnego zderzaka, mających swoje początki w serii Maserati Trofeo MC World Series i wyścigowym GranTurismo klasy GT4. Nowe kształty i wloty powietrza oraz ospoilerowanie poprawiają w stosunku do zwykłego GranCabrio i GranCabrio Sport aerodynamikę (przy 140 km/h doscik przedniej osi jest o 10% większy, a tylnej o 25% większy) i wydłużają je o 48 milimetrów.

Maserati GranCabrio MC

W środku znajdziemy między innymi nowe, karbonowe fotele dla kierowcy i pasażera, dzięki którym na nogi pasażerów z tyłu jest o 20 milimetrów więcej miejsca. Popracowano również nad układem zawieszenia i hamulcami z tarczami o średnicy 360 milimetrów z przodu i 330 z tyłu. Na zatrzymanie się z prędkości 100 km/h potrzeba tylko 35 metrów.

Maserati GranCabrio MC

GranCabrio MC napędzane jest 4,7 litrowym silnikiem V8 o prostym kącie rozwarcia, który rozwija 460 koni mechanicznych i 520 niutonometrów. Jednostka współpracuje z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów MC Auto Shift produkcji ZF, która pracuje w pięciu trybach (Auto-Normal, Auto-Sport, Manual-Normal, Manual-Sport oraz Ice). Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 4,9 sekund, a prędkość maksymalna sięga 289 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij