Aktualności
04.09.2012

Peugeot 208 GTi Nieprzyzwoite treści

Ćwierć wieku temu aby stać się legendą 205 GTi wystarczyło tylko 105 koni mechanicznych, uzupełnione całymi tonami "tego czegoś". Dziś nastroje i potrzeby są już zupełnie inne, a proporcje odwrotne. Zupełnie nowy 208 GTi ma prawie dwa razy więcej mocy, ale czaru przodka jakby mniej...

Z zupełnie nowym modelem 208 GTi poznaliśmy się już wiosną tego roku, kiedy to był jeszcze konceptem. Wersja seryjna pozostała prawie bez zmian. Trzydrzwiowe auto ma między innymi powiększony o 10 mm rozstaw kół z przodu i o 20 mm z tyłu, nowe halogenowe lampy z LED'ami, spoiler, podwójną końcówkę wydechu, nowe felgi o średnicy 17 cali, przestrojone zawieszenie i usztywnione podwozie.

Peugeot 208 GTi

Sercem małego Peugeota jest 1,6-litrowa jednostka THP o mocy okrągłych 200 KM i momencie obrotowym 275 Nm. Silnik współpracuje z krótko zestopniowaną, 6-biegową, ręczną skrzynią, z którą rozpędzenie się do 100 km/h ma nie przekraczać siedmiu sekund. Także niecałe siedem sekund ma zajmować rozpędzenie się z 80 do 120 km/h na "piątce". Na pokonanie 1000 metrów ze startu stojącego 208 GTi potrzebuje 27 sekund.

Peugeot 208 GTi

Za zatrzymanie ważącego 1060 kilogramów auta będą odpowiadały wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 302 mm z przodu i 249 z tyłu. W standardzie znajdzie się między innymi system ESP z opcją całkowitej dezaktywacji, a sprzedaż auta rozpocznie się od limitowanej serii 50 sztuk z pełnym wyposażeniem i specjalnym wykończeniem. Peugeot 208 GTi zadebiutuje już w ostatnim tygodniu tego miesiąca na salonie samochodowym w Paryżu.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje