Aktualności
18.08.2008

Bugatti Veyron Grand Sport Po raz pierwszy, drugi... sprzedano!

Oskalpowany Veyron Grand Sport, który miał swoją premierę w sobotę wejdzie do sprzedaży dopiero za przeszło pół roku. Pierwszy egzemplarz sprzedano jednak już wczoraj. Grand Sport No. 001 poszedł pod młotek na licytacji prowadzonej przez dom aukcyjny Gooding & Company przy okazji konkursu elegancji Pebble Beach.

Ceną wywoławczą najszybszego roadstera świata było skromne 1,7 miliona dolarów. Na wiosnę przyszłego roku auto będzie można kupić za 1,4 miliona euro - dzisiejszy odpowiednik 2,1 miliona "zielonych" i 4,64 milionów złotych. Zacięta licytacja zakończyła się na 2,9 milionach dolarów - 6,45 milionach złotych. W cenie znalazł się nie tylko samochód, ale i czynny udział w jego budowie polegający na wizytach w zakładzie w Molsheim w celu dostosowania pojazdu do wszelkich indywidualnych potrzeb nabywcy.

Bugatti Veyron Grand Sport

Sobotnia i niedzielna aukcja prowadzona przez dom aukcyjny Gooding & Company zgromadziła aż 167 aut, wśród których oczywiście nie zabrakło innych "milionerów". Należały do nich między innymi: Bugatti Type 57C Atalante Coupe z 1939 roku, Bugatti Type 35B Grand Prix z 9127 roku, Bugatti Type 55 Roadster z 1935 roku, Alfa Romeo 6C 1750 Series V Gran Sport Spider z 1931 roku, Alfa Romeo 6C 1750 Series IV Gran Sport Spider z 1930 roku, Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider z 1971 roku, Ferrari 275 GTB/4 z 1967 roku, Ferrari 275 GTB Alloy Longnose z 1965 roku, Bentley 6 1/2 Litre Simplex Coupe z 1926 roku, Bentley 4 1/2 Litre Supercharged "Blower" z 1931 roku, Shelby Cooper-Monaco King Cobra z 1963 roku, Gulf Oil Chevrolet Corvette z 1962 roku, Stutz Series E Bearcat z 1914 roku oraz oryginalny Ford GT40 MK I z roku 1966.

Skomentuj na forumUdostępnij