Aktualności
28.08.2012

Porsche 911 Carrera 4 Wakacje w górach

Napędzane na wszystkie koła 911 drugiej generacji serii 997 znalazło od 2008 roku 24 tysiące nabywców, co stanowiło aż 34% sprzedaży wszystkim wersji modelu. Auto pożegnano latem ubiegłego roku 408-konną Carrerą 4 GTS, a na horyzoncie pojawiła się właśnie zupełnie nowa Carrera 4 i 4S serii 991.

Z zewnątrz nowe "czwórki" są prawie nie do odróżnienia od zwykłym wersji 911 z napędem na tylną oś. Ich charakter zdradza dopiero tylna część nadwozia z poszerzonymi o 22 milimetry nadkolami i odblaskowym, czerwonym pasem z LED'ami, łączącym światła. Pod spodem znajdziemy te same silniki, skrzynie biegów i zawieszenia, co w zwykłych Carrerach: 350-konnego, 3,4-litrowego boxera w podstawowej i 400 konnego, 3,8-litrowego w odmianie S.

Porsche 911 Carrera 4S

Największe nowości wprowadzone w Carrerach 4, oprócz samego napędu na cztery koła, to: najnowsza ewolucja systemu Porsche Traction Management, adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control, szklany, rozsuwany dach dla coupe i rozszerzony pakiet Sport Chrono, który przy redukcji biegów w trybie Sport Plus automatycznie pozwala na podwójne wysprzęglenie. Warto podkreślić także, że w stosunku do Carrery 4 poprzedniej serii auto schudło o 65 kilogramów.

Porsche 911 Carrera 4S

Carrera 4 z nadwoziem coupe rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 285 km/h, jest więc o 0,3 sekundy szybsza od 911 z napędem na jedną oś. Carrera 4S na to samo potrzebuje tylko 4,1 sekund, a rozpędza się maksymalnie do 299 km/h. Kabriolety są tylko marginalnie wolniejsze: 4,7 sekund i 282 km/h w 4 oraz 4,3 sekundy i 296 km/h w 4S. Model Carrera 4 z przekładnią PDK ma zużywać średnio 8,6 litrów paliwa na 100 km, 4S ma być spragnione o 0,5 litra więcej.

Porsche 911 Carrera 4

Najnowsze ewolucje 911 zadebiutują już w ostatnim tygodniu września na salonie samochodowym w Paryżu, a w sprzedaży pojawią się jeszcze przed końcem roku. Model Carrera 4, wliczając 19-procentowy VAT i niemieckie opłaty, będzie kosztował 97,6 tysięcy euro, a 4S tysięcy 112,3. Za kabriolety zapłacimy odpowiednio 110,3 i 125 tysięcy euro. Według obecnego kursu to kwoty od 400 do 515 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje