Aktualności
27.08.2012

6 Hours of Silverstone Panowanie hybryd

Wczorajsza, czwarta eliminacja tegorocznego sezonu World Endurance Championship była drugą, bezpośrednio po Le Mans, okazją do spotkania się nowych Audi R18 w specyfikacji Ultra i E-Tron Quattro oraz hybrydowej Toyoty TS030. Mowa o trwającym sześć godzin wyścigu na liczącej 5,9 kilometrów długości pętli Silverstone.

Podczas wilgotnej sesji kwalifikacyjnej najszybsze było hybrydowe R18 w składzie osobowym Fässler, Lotterer i Tréluyer, poprowadzone do pole position przez tego ostatniego. Zaledwie 0,01 sekundy straciła do niego załoga wysokoprężnego R18, którą tworzył duet Kristensen i McNish. Toyota (Wurz, Lapierre i Nakajima), udoskonalona od startu w Le Mans w środku i na zewnątrz, ze stratą 0,748 sekundy do najszybszego Audi zajęła trzecie pole startowe. Dalsze pozycje obsadziły wolniejsze aż o 2,5 sekundy i więcej prototypy klasy LMP1 marek Honda i Lola.

6 Hours of Silverstone

Niedzielny wyścig nie był dla Audi taki łatwy, jak Le Mans, w którym do mety nie dojechała żadna Toyota. Hybrydowe R18 rozstawione z numerem #1 tuż przed rozpoczęciem trzeciej godziny wyścigu zostało ukarane karą stop-and-go za udział w kraksie z samochodem GT, a egzemplarz z numerem #2 w wyniku przebicia tylnej prawej opony w początkowej fazie wyścigu stracił całe okrążenie. Toyota nie mogła narzekać na nieprzewidziane wypadki, ale ogólnie była dużo wolniejsza od Audi, choć to właśnie jej przypadło najszybsze okrążenie w czasie wyścigu.

6 Hours of Silverstone

Linię mety w Silverstone jako pierwsze po 194 okrążeniach pokonało R18 E-Tron Quattro zespołu Fässler, Lotterer i Tréluyer, który w tym roku wygrał także w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Samochód wymagał zaledwie sześciu postojów u mechaników, dwóch mniej od Toyoty. TS030 zameldowała się na miejscu drugim ze stratą prawie 55,7 sekund. R18 Ultra na miejscu trzecim straciło kolejne 18,8 sekund.

6 Hours of Silverstone

Sześciogodzinny wyścig na Silverstone był dopiero czwartą z ośmiu eliminacji inauguracyjnego sezonu serii World Endurance Championship, ale przewaga Audi w tabeli marek jest już tak duża, że firma już teraz może świętować zdobycie tytułu mistrzowskiego. Kolejny wyścig będzie miał miejsce piętnastego września na torze Autódromo José Carlos Pace, znanym powszechnie jako Interlagos w Sao Paulo w Brazylii.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje