Aktualności
07.08.2012

Jaguar C-Type Irlandczyk

C-Type to jeden z najbardziej utytułowanych Jaguarów w historii marki. Maszyna, która wyjechała na tory po XK120 w Mille Miglia musiała ustąpić Ferrari, ale w Le Mans przed pojawieniem się D-Type wygrała dwa razy. W przyszłym tygodniu ostatni brytyjski kot z tego rodu będzie poszukiwał nowego opiekuna.

Obok C-Type'ów startujących w fabrycznych zespołach Jaguar wypuścił na rynek 50 sztuk modelu, które zgarnęli amatorzy ścigania i profesjonaliści w Europie i USA. Egzemplarz, który zostanie wystawiony na aukcję to sztuka na podwoziu XKC-050, ostatni wyprodukowany C-Type. Maszyna jako pierwsza i jedyna tego typu trafiła jesienią 1953 roku do Irlandii.

Jaguar C-Type

Samochód brał udział między innymi w Tourist Trophy, Wakefield Trophy, Leinster Trophy oraz British Empire Trophy, sięgając kilka razy po drugie i trzecie miejsca. Po roku 1955 zmienił właściciela i startował tylko w imprezach o mniejszym znaczeniu, między innymi w rękach Alana Manna, który pod koniec lat sześćdziesiątych przyczynił się do rozwoju legendarnego Forda GT40. Po roku 1965 został poddany 2-letniemu procesowi kompletnego odrestaurowania.

Jaguar C-Type

W roku 1985 auto przeszło kolejną renowację, po której wróciło na tor, między innymi do historycznego wyścigu Mille Miglia, Montery Historics, Monaco Historique Grand Prix, Goodwood Revival Meeting i tym podobnych. W roku 1997 amerykańskie Intrepid Motorcar zajęło się przywróceniem do świetności silnika C-Type. To rzędowa "szóstka" o pojemności 3,45 litrów i mocy prawie 230 KM, połączona z ręczną przekładnią o 4 biegach. Wartość auta szacuje się na 4-5,5 miliony dolarów, czyli nawet 18,5 milionów złotych. UPDATE: Licytacja prowadzona przez Gooding & Company zakończyła się sumą 3,725 milionów dolarów i sprzedażą samochodu (obecnie to ponad 12,2 mln złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje