Aktualności
06.08.2012

Mercedes-Benz CLK-GTR Super Sport

W sezonie 1997 oraz 1998 w mistrzostwach FIA GT w prestiżowej klasie GT1 rządził niepodzielnie zespół AMG-Mercedes. Najpierw wykorzystywano model CLK-GTR, później wątpliwej jakości CLR. Przepisy GT1 wymagały na początku m.in. budowę 25 aut cywilnych. Pierwsze z nich zostanie wkrótce wystawione na sprzedaż.

Przeznaczony na publiczne drogi CLK-GTR, bo to na nim w pierwszej kolejności spoczął ciężar spełnienia punktów regulaminu, budowany był przez AMG a po roku 2000 przed HWA. Co ciekawe na zbudowanie dwóch pierwszych egzemplarzy wyścigowych i jednego drogowego, na którego czekało w kolejce już 300 chętnych, zajęło AMG zaledwie 128 dni od powstania pierwszych szkiców. Drogowe auto pokazano przedstawicielom FIA w dniu 1 kwietnia 1997 roku.

Mercedes-Benz CLK-GTR Super Sport

Maszyna, która wyląduje siedemnastego sierpnia na aukcji to egzemplarz coupe numer 1/25 w wyjątkowej specyfikacji. To jeden z dwóch egzemplarzy zmodyfikowanych oryginalnie w HWA do specyfikacji Super Sport przy wykorzystaniu oryginalnego pakietu części z AMG. Najważniejsza zmiana to porzucenie 6,9-litrowego V12 o mocy 612 KM na rzecz 7,3-litrowego V12, które produkuje aż 730 KM! To najmocniejszy, drogowy CLK-GTR, jaki istnieje!

Mercedes-Benz CLK-GTR Super Sport

Na tym nie koniec. CLK-GTR numer 1/25 pokonał od nowości zaledwie 2150 kilometrów, a w ramach jego oryginalnego wyposażenia znajdziemy między innymi zestaw bagażowy, zestaw pierwszej pomocy, pompkę powietrza, ładowarkę, zapasowy kolektor wydechowy oraz torbę ze wszystkim od spodni po białe rękawiczki. Wartość auta szacuje się na 1,25-1,5 miliona dolarów, czyli nawet ponad 5 milionów złotych. UPDATE: Licytacja prowadzona przez RM Auctions zakończyła się sumą 1,1 miliona dolarów i sprzedażą samochodu (obecnie to ponad 3,6 mln złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje