Aktualności
06.08.2012

DDMWorks Atom 700 Dwie zmienne

Czy ktoś zamawiał Ariel Atoma drugiej generacji z podwójnym doładowaniem? Nawet jeśli nie to kalifornijskie DDMWorks jest już na spełnianie takich życzeń przygotowane. Z turbiną w Atomie firma bawiła się już dwa i pół roku temu. Teraz dokłada do zestawu również kompresor. Efekty tej przemiany jeżą igły na jeżu.

Najbardziej standardowy Atom drugiej serii, któremu lata chwila stuknie dziesięć lat, to model z 2-litrowym silnikiem z turbiną, z którego paruje około 300 koni mechanicznych. DDMWorks pozbywa się fabrycznego uzbrojenia, w miejsce którego montuje kompresor HTV1320 oraz turbinę Garrett GTX 3076. Kuracja wzmacniająca obejmuje również panewki, tłoki, korbowody, układ wtrysku, układ chłodzenia, elektronikę czy wydech.

DDMWorks Atom 700

Podwójnie doładowane auto o wymownym oznaczeniu Atom 700 produkuje maksymalnie aż 710 koni mechanicznych! W czasie jazdy moc, która ląduje na drodze poprzez nowe felgi i ogumienie Toyo R888, można ograniczyć przełącznikiem do 456 lub 583 KM. Na temat osiągów DDMWorks niestety milczy, ale nie trudno je sobie wyobrazić biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy. Przy zaledwie 658 kilogramach na każdy koń mechaniczny przypada jedynie 0,93 kilograma!

DDMWorks Atom 700

Poza zestawem silnikowym kalifornijski tuner oferuje dla angielskiej maszynki razem lub osobno między innymi modyfikacje układu hamulcowego, zawieszenia oraz kosmetyczne zmiany nadwozia i wnętrza. Działające z inicjatywy małżeństwa Dave'a i Ivy Michelów od 2005 roku DDMWorks zajmuje się także Mazdą MX-5, Mini Cooperem, Saturnem Sky, Pontiackiem Solstice i Chevroletem Sonic.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje