Aktualności
28.06.2012

Lucra LC470 Na granicy legalności

Amerykańskie Lucra Cars, za którym stoi ponad pół wieku doświadczeń w sporcie samochodowym, oferuje od kilku lat mocarnego roadstera, utrzymanego w duchu Lister-Jaguarów z lat pięćdziesiątych. Maszyna o oznaczeniu LC470 wchodzi właśnie w nowy etap, w którym jeszcze bardziej lubuje się w przyspieszeniach.

Roadster LC470 budowany jest na stalowej ramie i aluminiowym zawieszeniu, które przykrywa opływowe nadwozie wykonane w całości z włókien węglowych. Auto waży niespełna 900 kilogramów, z czego 53 procent przypada na tylną, napędzaną oś. Model korzysta ze skrzyni biegów firmy Tremec oraz bogatej palety silników koncernu General Motors. Najsłabszy wariant generuje około 375 KM. Potem moc rośnie drastycznie w górę.

Lucra LC470

Lista największych i najmocniejszych jednostek napędowych opiera się o widlaste ósemki o pojemności od 5,7 do 7 litrów i mocy od 405 do prawie 640 koni mechanicznych. LC470 przygotowane do wyścigów produkuje ponad 800 KM! Drogowa ewolucja o mocy 600 KM pozwala na pokonanie ćwierć mili w imponującym czasie 9,1 sekund z prędkością na wylocie prawie 240 km/h. Mając pod nogą tylko 405 KM rozpędzimy się do 60 mph w 3,4 sekundy i przekroczymy 305 km/h.

Lucra LC470

W najświeższej wersji dwuosobowa Lucra LC470 na rozpędzenie się do sześćdziesięciu mil na godzinę będzie potrzebowała zaledwie dwie i pół sekundy. Ceny modelu, który od połowy 2010 roku oferowany jest również w Europie, zaczynają się od okrągłych 100 tysięcy dolarów. Oprócz wersji drogowej auto przygotowywane jest także do wyścigów i dostępne z twardym dachem.

Skomentuj na forumUdostępnij