Aktualności
23.06.2012

Bowler EXR Powered by Land Rover

Bowler już od prawie ćwierć wieku przy wykorzystaniu mechanizmów i silników Land Rovera tworzy imponujące maszyny rajdowe. Od czasu powstania firma zbudowała cztery generacje pojazdów światowej klasy, a kolejne będą budowane pod oficjalnym patronatem Land Rovera, który w ostatnich dniach przypieczętowano długofalową umową.

Współpraca obu marek skupi się na nowym wcieleniu rajdowego modelu EXR oraz jego ewolucji przeznaczonej na publiczne drogi o oznaczeniu EXR S, którą twórcy określają mianem pierwszego supersamochodu do poruszania się w każdym terenie. Oba modele będą nosiły na swoim nadwoziu dumny szyld "Powered by Land Rover" i będą rozprowadzane na całym świecie.

Bowler EXR

Za bazę dla EXR i EXR S posłuży Range Rover Sport oraz 5-litrowy silnik V8. W przypadku samochodu rajdowego zgodnie z regulaminami FIA T1 jednostka będzie wolnossąca, co zapewni jej moc około 300 KM i moment obrotowy 582 Nm. W samochodzie cywilnym V8 będzie uzbrojone w sprężarkę, która podniesie moc do okolic 560 koni mechanicznych i moment do 705 Nm. To pozwoli 1,8-tonowej maszynie na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy.

Bowler EXR S

Fabrycznie wspierane sztuki EXR wystartują w tym roku w Baja 1000 na Ukrainie oraz w Rajdzie Reykjaviku na Islandii. Nowy EXR S będzie miał swoją premierę już w przyszły weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Nie wliczając podatków za model rajdowy trzeba zapłacić 145 tysięcy funtów, a za drogowy 155 tysięcy funtów. Obecnie to odpowiednio 770 i 825 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij