Aktualności
17.05.2012

Porsche 918 Spyder Prototyp

Wykupiony co do ostatniej sztuki w niecałe dwa miesiące 918 Spyder wchodzi na wyższy stopień rozwoju. Auto, widziane ostatnio jako rozbebeszony muł testowy, zaczyna przybierać już końcowe kształty i wyjeżdża na ulice w formie kompletnych prototypów. Ich maskowanie ma przywodzić na myśl wyścigowe Porsche 917.

Model, który jako koncept poznaliśmy jeszcze wiosną 2010 roku, będzie hybrydą typu plug-in z silnikiem spalinowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi (jeden z przodu i jeden z tyłu). Wyróżniać go będzie także kadłub z włókien węglowych, adaptacyjna aerodynamika, adaptacyjny układ skrętnych kół tylnych i końcówki wydechowe wycelowane prosto w przestworza.

Porsche 918 Spyder

Porsche celuje w parametry, które uczynią 918 najmocniejszym i najszybszym, seryjnie produkowany modelem marki. W pozycji centralnej będzie pracowało 4,6-litrowe V8 o mocy co najmniej 570 KM, wspomagane przez silnik elektryczny o mocy około 122 KM. Drugi silnik elektryczny o mocy około 109 KM będzie pracował przy przedniej osi. Układ napędowy będzie generował maksymalnie co najmniej 770 koni mechanicznych.

Porsche 918 Spyder

918 Spyder ma rozpędzać się do 100 km/h w niespełna 3 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną przeszło 325 km/h. W trybie elektrycznym auto będzie w stanie pokonać co najmniej 25 kilometrów i rozpędzić się do 150 km/h. Według norm NEDC będzie spalało tylko 3 litry paliwa na 100 kilometrów i emitowało tylko 70 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Energia elektryczna będzie przechowywana w bateriach o pojemności 6,8 kWh.

Porsche 918 Spyder

Zapisy na limitowany do 918 egzemplarzy model ruszyły w drugiej połowie marca, a ostatnie sztuki zostały zamówione pod koniec drugiego tygodnia maja. Za każdą z nich w podstawowej wersji producent życzy sobie 645 tysięcy euro netto. Produkcja ma ruszyć pod koniec września 2013 roku, a pod koniec roku pierwsze sztuki mają znaleźć się u właścicieli.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje